REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wystrój ma znaczenie. 4 zasady projektowania, które mają wpływ na sprzedaż w sklepie

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 29 maj 2017 14:42
Wystrój ma znaczenie. 4 zasady projektowania, które mają wpływ na sprzedaż w sklepie
Wnętrze salonu sprzedaży firmy Avon, wyposażone i wykończone przez Forbis Group.

Aranżacja przestrzeni sklepowej ma nieoceniony wpływ na komfort klienta oraz ostateczne decyzje zakupowe. Według ekspertów więcej niż 65 proc. konsumentów podejmuje impulsowe decyzje zakupowe w punkcie sprzedaży. Dlatego odpowiednia aranżacja i wygląd przestrzeni sklepowej są kluczowe.

REKLAMA

Eksperci (ich komentarz przeczytacie na portalu biznesmeblowy.pl) zwracają uwagę, że:

Po pierwsze: Dobra witryna sklepowa nie tylko przyciąga oko, ale także pełni funkcję informacyjną. Produkty umieszczone w witrynie powinny ukazywać przekrojowo całościowy asortyment danego sklepu.

Po drugiej: Najlepiej czujemy się w salonach, których aranżacja tworzy możliwość intuicyjnego poruszania się po lokalu. Z jednej strony, jako konsumenci, cenimy sobie swobodę, z drugiej – z czego nie każdy zdaje sobie sprawę – lubimy być przez sklep „prowadzeni”. Czytelny układ komunikacji pozwala nam zapoznać się z całościową ofertą. Trudniej jest nam podjąć ostateczną decyzję zakupową odczuwając niepokój o to, czy na pewno nie przeoczyliśmy żadnego innego, być może bardziej pasującego do naszych potrzeb produktu.

Po trzecie: Błędem w aranżacji sklepów jest nieczytelne oznakowanie, lub wręcz jego brak. Dotyczy to zarówno ważnych punktów na terenie sklepu (np. kasy), jak i samego towaru. Niektóre salony zapominają o jednolitym, przejrzystym oznakowaniu cenowym, takim jak „Wyprzedaż”, „Promocja”, „Obniżka cen”. 

I po czwarte: Dobrze dobrane światło eksponuje dostępny asortyment, podkreśla jego atuty, tworzy atmosferę i klimat. Bez wątpienia można powiedzieć, że ma duży wpływ na nasze decyzje zakupowe. „Eksponować atuty”, to jednak nie to samo co „przekłamywać”. Nieodpowiednie oświetlenie nie oddaje rzeczywistego wyglądu produktów - zmienia kolory i fakturę materiałów, przez co zakupiony produkt wygląda zupełnie inaczej w warunkach domowych.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.