REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wzornictwo w Polsce się rozkręca

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 07 mar 2016 09:13
Wzornictwo w Polsce się rozkręca
Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego

Inwestycja we wzornictwo ma ogromny wpływ na wizerunek firmy. Dzięki dobremu produktowi można wypromować przedsiębiorstwo na nowo - mówi w rozmowie z PropertyDesign.pl Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

REKLAMA

- Dziś bez wzornictwa nie da się konkurować. Liczą się dobrze zaprojektowane produkty, a także całe usługi - mówi Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. - Dobrym przykładem jest IKEA. To rozpoznawalna marka, która oferuje świetny asortyment, dodatkowo obudowany usługą na wysokim poziomie. Wszystko jest tam dopracowane – meble, akcesoria dla domu i biura, całe ekspozycje, restauracja… To zasługa projektantów wzornictwa. Bez nich nie ma dobrej usługi - tłumaczy.

Innym przykładem, jaki wskazuje Bożena Gargas, jest przemysł samochodowy. - Czy dziś mógłby się rozwijać gdyby nie projektanci wzornictwa przemysłowego? Nie. Oni odpowiadają za bryłę samochodu, za jego wnętrze. Za to jak czujemy się w jego wnętrzu. A to w dużej mierze wpływa na decyzje zakupowe - przekonuje.

Ci, którzy mają pieniądze na zatrudnienie projektantów, osiągają sukces. Dziś sama technologia nie gwarantuje sukcesu. Wygrywa się dzięki projektom i wzornictwu.

- Inwestycja we wzornictwo ma ogromny wpływ na wizerunek firmy. Dzięki dobremu produktowi można wypromować przedsiębiorstwo na nowo. Znam przykład, gdzie dobry projekt wzorniczy podniósł firmę z upadłości. Nie znam takiej, której wprowadzenie projektanta nie wyszłoby na dobre. To zawsze przynosi korzyści - przekonuje Bożena Gargas.

- Dziś sprzedaje się emocje, a nie produkty. I tym się konkuruje. Dlaczego nie robimy tego u nas? - podkreśliła Bożena Gargas.

Czy polskie firmy nie przykładają się do wzornictwa? Bożena Gargas tłumaczy, że nie mają one świadomości, że powinny to robić. Szczególnie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Byłoby o wiele łatwiej, gdyby mogli liczyć na wsparcie ze strony rządu.

- Instytut Wzornictwa Przemysłowego, nawet pracując wspólnie z całym środowiskiem, bez systemowego wsparcia, nie zmieni tej sytuacji. Żeby docierać do głów przedsiębiorców potrzebna jest masowa akcja. IWP dało dobry przykład - przez półtora roku w trakcie warsztatów pokazywało przedsiębiorcom jak wygląda proces projektowy, z czym się wiąże, do czego prowadzi i jak wygląda projektowanie na miarę. Bo trzeba uświadamiać i edukować. Uczyliśmy przedsiębiorców, jak się przygotować do wprowadzenia projektanta wzornictwa przemysłowego do swojej firmy i jak zbudować własną markę - nadmienia Gargas.

Edukują przykłady – jak wzornictwo buduje innowacyjność, jak pobudza myślenie i w efekcie doprowadza do dobrego produktu. - Przedsiębiorca musi zrozumieć, że inwestowane we wzornictwo to inwestowanie w przyszłość - podsumowuje.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY