REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wzornictwo w Polsce się rozkręca

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 07 mar 2016 09:13
Wzornictwo w Polsce się rozkręca
Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego

Inwestycja we wzornictwo ma ogromny wpływ na wizerunek firmy. Dzięki dobremu produktowi można wypromować przedsiębiorstwo na nowo - mówi w rozmowie z PropertyDesign.pl Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego.

REKLAMA

- Dziś bez wzornictwa nie da się konkurować. Liczą się dobrze zaprojektowane produkty, a także całe usługi - mówi Bożena Gargas, prezes Instytutu Wzornictwa Przemysłowego. - Dobrym przykładem jest IKEA. To rozpoznawalna marka, która oferuje świetny asortyment, dodatkowo obudowany usługą na wysokim poziomie. Wszystko jest tam dopracowane – meble, akcesoria dla domu i biura, całe ekspozycje, restauracja… To zasługa projektantów wzornictwa. Bez nich nie ma dobrej usługi - tłumaczy.

Innym przykładem, jaki wskazuje Bożena Gargas, jest przemysł samochodowy. - Czy dziś mógłby się rozwijać gdyby nie projektanci wzornictwa przemysłowego? Nie. Oni odpowiadają za bryłę samochodu, za jego wnętrze. Za to jak czujemy się w jego wnętrzu. A to w dużej mierze wpływa na decyzje zakupowe - przekonuje.

Ci, którzy mają pieniądze na zatrudnienie projektantów, osiągają sukces. Dziś sama technologia nie gwarantuje sukcesu. Wygrywa się dzięki projektom i wzornictwu.

- Inwestycja we wzornictwo ma ogromny wpływ na wizerunek firmy. Dzięki dobremu produktowi można wypromować przedsiębiorstwo na nowo. Znam przykład, gdzie dobry projekt wzorniczy podniósł firmę z upadłości. Nie znam takiej, której wprowadzenie projektanta nie wyszłoby na dobre. To zawsze przynosi korzyści - przekonuje Bożena Gargas.

- Dziś sprzedaje się emocje, a nie produkty. I tym się konkuruje. Dlaczego nie robimy tego u nas? - podkreśliła Bożena Gargas.

Czy polskie firmy nie przykładają się do wzornictwa? Bożena Gargas tłumaczy, że nie mają one świadomości, że powinny to robić. Szczególnie firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Byłoby o wiele łatwiej, gdyby mogli liczyć na wsparcie ze strony rządu.

- Instytut Wzornictwa Przemysłowego, nawet pracując wspólnie z całym środowiskiem, bez systemowego wsparcia, nie zmieni tej sytuacji. Żeby docierać do głów przedsiębiorców potrzebna jest masowa akcja. IWP dało dobry przykład - przez półtora roku w trakcie warsztatów pokazywało przedsiębiorcom jak wygląda proces projektowy, z czym się wiąże, do czego prowadzi i jak wygląda projektowanie na miarę. Bo trzeba uświadamiać i edukować. Uczyliśmy przedsiębiorców, jak się przygotować do wprowadzenia projektanta wzornictwa przemysłowego do swojej firmy i jak zbudować własną markę - nadmienia Gargas.

Edukują przykłady – jak wzornictwo buduje innowacyjność, jak pobudza myślenie i w efekcie doprowadza do dobrego produktu. - Przedsiębiorca musi zrozumieć, że inwestowane we wzornictwo to inwestowanie w przyszłość - podsumowuje.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.