REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Z biura na kanapę

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 sie 2017 09:00
Z biura na kanapę
fot. Mikomax

Z badań przeprowadzonych przez WorldatWork wynika, że aż 87 proc. osób wybiera swoje mieszkanie, jako lokalizację sprzyjającą pracy zdalnej. W domu czujemy się szczęśliwsi, pracujemy lepiej i efektywniej.

REKLAMA

Dowodzi tego również najnowszy raport Instytutu Gallupa, State of the American Workplace. Według niego osoby, które na co dzień pracują poza biurem, są bardziej zaangażowane w projekty i entuzjastyczniej podchodzą do swoich obowiązków, w porównaniu do osób, które pozostają w firmie. Wszystko wskazuje na to, że z tradycyjnej przestrzeni biurowej coraz chętniej wracamy na kanapę. No właśnie, na kanapę czy może do nowocześnie zaaranżowanego home office?

Wszędzie dobrze, ale w domowym biurze najlepiej   

Mieszkanie to najczęstsza lokalizacja, którą wybieramy do pracy zdalnej. Nic w tym dziwnego. Najlepiej skupiamy się w miejscach, w których czujemy się swobodnie. Chociaż taki styl pracy wielu kojarzy się z siedzeniem na kanapie w piżamie, z laptopem i filiżanką kawy, to coraz częściej pracownicy zdalni, w tym freelancerzy, decydują się na inwestycję w profesjonalnie zaaranżowane domowe biuro. Dlaczego? To, w jaki sposób przygotujemy przestrzeń domową do pracy wpływa na nasze zdrowie, komfort i proces realizacji projektów.

- Faktem jest, że coraz częściej mamy możliwość pracować poza biurem. To istotny krok na przód, na który decyduje się wiele organizacji, między innymi ze względu na dążenie do zaspokojenia potrzeb Millenialsów. Według raportu Millennial Careers do 2020 roku ta generacja będzie stanowić 35% zatrudnionych na całym świecie. Pokolenie Y to ludzie zdecydowanie bardziej elastyczni, samodzielni i nastawieni na zmiany, którzy częściej niż starsze roczniki decydują się wykonywać swoją pracę w domu. W związku z tym również większą wagę przywiązują do tego, jak wygląda ich domowe biuro – mówi Zuzanna Mikołajczyk, dyrektor ds. marketingu i handlu, członek zarządu Mikomax Smart Office. 

- Z doświadczenia wiemy, jak ważne jest przemyślane miejsce do pracy, w którym będziemy spędzać wiele godzin w ciągu dnia. Bez względu na to, czy jest to firmowe biuro, czy przestrzeń mieszkalna, dobrze jest zadbać o wybór odpowiedniego miejsca, zachowanie zasad ergonomii i dopasowanie do pozostałej części domu. Warto się też zastanowić, kto będzie z niego korzystał: jedna osoba czy może cała rodzina, a także, jakie zadania będziemy przy nim wykonywać.

Odpowiednia lokalizacja i oświetlenie – połowa sukcesu

Idealnym rozwiązaniem jest wygospodarowanie miejsca na biuro w osobnym pokoju. Wtedy mamy możliwość zaaranżowania pomieszczenia w całości na potrzeby naszej pracy. Przestrzeń pozwala na umieszczenie szaf i regałów, w których będziemy trzymać wszystkie dokumenty, a możliwość doboru wykończeń pozwala nadać indywidualny charakter. Centralnym punktem pomieszczenia, a zarazem miejscem, w którym będziemy spędzać najwięcej czasu jest biurko. Warto zadbać o to, by ustawić je w najbardziej oświetlonym punkcie pomieszczenia. Niestety nagminnie zdarza nam się o tym zapominać i przez długie godziny pracować w zaciemnionym pokoju. Skutkiem tego, nieświadomie wytężamy wzrok, kierujemy szyję w stronę monitora i garbimy się. Bardzo często nie zdajemy sobie sprawy z tego, że pojawiający się ból głowy, dekoncentracja i zmęczenie to skutek niedoświetlonego pokoju.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.