REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Z otwartego morza… do open space'u. Do jakich biur lubimy wracać?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 30 sie 2018 10:16
Z otwartego morza… do open space'u. Do jakich biur lubimy wracać?
fot. mat. prasowe

Lato to dla wielu z nas upragniona chwila, kiedy nareszcie można się wyrwać na nieco dłużej z ciasnego, biurowego kubika lub rozświergotanego open space’u i odetchnąć pełną piersią – czy to przy kojącym akompaniamencie morskich fal, czy aktywnie, zdobywając górskie szczyty. Każdy urlop kiedyś się jednak kończy. Warto wówczas zadać sobie pytanie: do jakiego biura chciałbym powrócić?

REKLAMA

Współczesne biuro stanowi miejsce, w którym wiele osób spędza 1/3 dnia roboczego, a czasem nawet dłużej. Choć od rewolucji przemysłowej w Wielkiej Brytanii minęło już blisko 300 lat, ośmiogodzinny tryb pracy po dziś dzień stanowi standardowy format zatrudnienia. Oczywiście, jak od każdej reguły, i tu mamy wyjątki – menedżerów spędzających w biurze po 12 godzin, jak i zespoły projektowe spotykające w mniejszym lub większym wymiarze czasowym, w zależności od bieżącego stanu prac.

Nie powinny zatem dziwić wnioski zawarte w raporcie „How Millennials live, work and play”. Badania wskazują, iż 70 proc. młodych osób wyraża gotowość do rezygnacji z dodatkowych korzyści proponowanych przez firmy na rzecz przestrzeni, która skuteczniej spełni ich oczekiwania i potrzeby, np. poprzez personalizację czy zastosowanie dedykowanych mebli i ścianek akustycznych sprzyjających skupieniu. Z drugiej strony mamy pracodawców, którzy muszą pogodzić ze sobą komfort pracownika i koszt czynszu przypadający na głowę, a do tego jeszcze uwzględnić przyszłe zapotrzebowanie związane z rozwojem zespołu. I tak koło się zamyka… Czy aby na pewno?

– Z doborem biura jest trochę jak z doborem garnituru. Albo to my dopasujemy się do gotowej oferty sieciówki, albo to krawiec uszyje strój w pełni dopasowany do naszych kształtów – stwierdza Monika Hryniewicz, szefowa Działu Najmu w firmie OPG Property Professionals. O jakich potrzebach mowa? Na początek pracodawca określa, ile osób zatrudnia oraz w jakim stopniu i w jakiej perspektywie czasowej liczba ta może wzrosnąć. Znaczenie ma też styl, w jakim funkcjonuje firma – liczba i wielkość zespołów, praca projektowa czy praca ciągła, częstotliwość spotkań z klientami. Szczególnie to ostatnie determinuje, czy biuro ma przede wszystkim pełnić funkcje reprezentatywne, czy też na pierwszym miejscu stawia się komfort pracowników.

– Resztą zajmujemy się my, wyszukując optymalne miejsce i realizując usługę turn-key working solutions, czyli profesjonalnego dopasowania i wykończenia fit-out powierzchni pod konkretne życzenia i wymagania biznesowe najemcy. Innymi słowy, szyjemy biuro na miarę – wyjaśnia Monika Hryniewicz. – To rozwiązanie, z którego ostatnimi czasy często korzystają młode firmy z branży IT, które szukają miejsca do rozwoju, ale nie chcą wynajmować powierzchni liczonych w setkach metrów kwadratowych – dodaje.

Nowe, stare biuro

Przyjmuje się, że biuro powinno być miejscem otwartym, elastycznym, gotowym do zmian w organizacji, dopasowanym do różnych generacji pracowników, wspierającym kreatywność oraz napędzającym motywację jego użytkowników. Brzmi jak opis marketingowy biurowca z najwyższej półki, prawda? Niestety, nie każdy posiada przywilej pracy w nowoczesnej przestrzeni. Na przykład w Łodzi, gdzie systematycznie przybywa nowoczesnej przestrzeni biurowej, wciąż jeszcze przeważają budynki starsze, nie mogące się pochwalić tak wysokim standardem.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.