REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Żabka na swoje dwudziestolecie zaprezentowała "sklep przyszłości"

  • Autor: PAP
  • 14 wrz 2018 12:07
fot. Fotolia

Z okazji jubileuszu 20-lecia obecności Żabki na polskim rynku firma zaprezentowała w piątek bezobsługowe, wspierane przez sztuczną inteligencję "sklepy przyszłości". Rozwiązania mają pomóc nie tylko klientom w zakupach, ale również obsłudze w prowadzeniu obiektu.

REKLAMA

Specjalne inteligentne półki, które będą wykorzystywane w placówkach handlowych przyszłości, dzięki wbudowanym czujnikom rozpoznają klienta i na bazie jego historii konsumenckiej oraz jego preferencji, stworzą propozycje zakupowe. Te będą następnie wyświetlone na ekranach umieszczonych bezpośrednio przy półkach. Rozwiązanie to usprawni zakupy, a także pomoże właścicielom placówek franczyzowych na bieżąco monitorować ilość towaru w sklepie - tłumaczono w piątek.

W sklepach Żabka wprowadzone zostaną takie rozwiązania jak system do analizy cen, cyfrowe nośniki reklamy, kasy samoobsługowe z wideo weryfikacją obiektów, a także oparte na sztucznej inteligencji aplikacje wspierające klientów, pozwalające na skanowanie i płacenie za produkty bez oczekiwania w kolejce do kasy.

Jednym z dostawców rozwiązań wykorzystywanych przez Żabkę w "sklepie przyszłości" jest Microsoft. Wiceprezes tego koncernu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę Michel van der Bel podkreślił w piątkowej rozmowie z PAP, że na przykładzie tego projektu widać jak sztuczna inteligencja wpływa na sektory współczesnej gospodarki.

"Sztuczna inteligencja dynamicznie zmienia różnorodne sektory gospodarki w całej Europie, szczególnie w obszarze produkcji, handlu detalicznego, opieki zdrowotnej czy finansów. Zaczynając od pomocy bankom w zapobieganiu oszustwom i nadużyciom, po wsparcie producentów żywności w identyfikowaniu toksyn w ziarnach zbóż. Uwalnia również lekarzy od rutynowych zadań, pozwalając im koncentrować się na pacjencie, a sieci detaliczne wspiera w tworzeniu zupełnie nowego i lepszego doświadczenia klientów we wszystkich kanałach kontaktu z nimi" - tłumaczył rozmówca PAP.

Jednocześnie wyraził pewność, że nowoczesne rozwiązania nie zastąpią człowieka na rynku pracy, a będą go wspierać.

"Wierzymy we współpracę człowieka z technologią i maszynami, ręka w rękę. Podczas gdy sztuczna inteligencja jest lepsza w analizowaniu dużych zbiorów danych i znajdowaniu zależności i wzorców oraz szybkim odpowiadaniu na pytania, ludzie są kluczem do identyfikowania i zadawania tych właściwych pytań. Firmy, które przyjmą takie podejście, prześcigną konkurencję i odniosą większy sukces" - podsumował van der Bel.

W projekcie "sklepu przyszłości" biorą udział polskie firmy. Wśród nich są: Future Mind, Clouds on Mars, Nanovo, NoaTech, One2Tribe, Plastream i Synerise. Sklepy Żabka wspierać będą także firmy partnerskie koncernu Microsoft, takie jak: Spark Beyond, WiseShelf, Ueno.

Podobał się artykuł? Podziel się!




REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.