REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zakupy to za mało

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 01 mar 2018 09:00
Zakupy to za mało
fot. Martyna Rudnicka
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało
Zakupy to za mało

Galeria Hetmańska w Białymstoku to projekt pracowni Katarzyny Jeske-Jonkisz - Jeske Design+. Inwestor postawił przed architektką nie lada wyzwanie: stworzyć centrum rodzinne, w którym klienci będą chcieli spędzać czas, nie tylko w trakcie zakupów. Czy się udało?

REKLAMA

Każde centrum handlowe dąży do wypracowania wyraźnej tożsamości. Wpływ na nią ma nie tylko lista najemców, ale także przestrzeń wspólna: food courty czy strefy relaksu. Zarządcy centrów handlowych coraz lepiej zdają sobie sprawę, że to właśnie z ich pomocą mogą wyróżnić się na tle konkurencji. Dlatego też poświęcają im osobną uwagę i budżet.

- W tworzeniu wyrazistego charakteru miejsca niezastąpiony okazuje się design - twierdzi Robert Pełka, prezes firmy Marro, specjalizującej się w realizacjach dla centrów handlowych. - Często mylony z dobrze wyglądającymi gadżetami, potrafi spełniać dużo bardziej poważną rolę. Jeśli o przestrzeni, meblach czy przedmiotach mówimy, że są dobrze zaprojektowane, oznacza to, że spełniają nasze potrzeby i oczekiwania. Dlatego kluczem do stworzenia nowoczesnego centrum handlowego jest dobre poznanie i zrozumienie grupy docelowej.

Każdy znajdzie dla siebie miejsce

Dobrym przykładem jest Galeria Hetmańska w Białymstoku zaprojektowana przez autorską pracownię Katarzyny Jeske-Jonkisz: Jeske Design+. - Inwestorowi zależało na tym, żeby klienci czuli się możliwie jak najlepiej, a także, aby wnętrza odzwierciedlały idee i koncept założeń sieci O’shopping (centrum rodzinne, w którym każdy znajdzie dla siebie miejsce) - mówi Katarzyna Jeske-Jonkisz, autorka projektu. - Galeria miała nie zamykać się jedynie na strefie zakupowej i restauracyjnej. Rewitalizacja istniejącej części oraz projekt nowej, dużej strefy miały za zadanie zwiększyć ilość i różnorodność najemców, a praca naszej pracowni miała sprawić, aby każdy fragment galerii oferował ciekawe strefy rozkładając równomiernie klientów - dodaje.

Z myślą o dzieciach i… zwierzętach

Realizacja pokazuje, że standardem są już multimedialne strefy coworkingowe, czy wyspy relaksu. Oba elementy są dosłownym odzwierciedleniem czasów, w jakich żyjemy. Dzisiaj odwiedzamy centra handlowe nie tylko w celach zakupowych. Przychodzimy tu, żeby przyjemnie spędzić czas, spotykać się ze znajomymi, wspólnie zjeść dobry posiłek albo popracować w przestrzeni coworkingowej. Często towarzyszą nam dzieci (stąd obecność coraz bardziej interaktywnych, zaprojektowanych z myślą o edukacji estetycznej od najmłodszych lat placów zabaw), a nawet zwierzęta (w Hetmańskiej na czworonogów czekają miski z wodą i oryginalne budy dające schronienie przed słońcem). Co ciekawe, strefa dziecięca została przyjęta z ogromnym entuzjazmem zarówno przez dzieci, jak i przez rodziców. - Większość elementów powstała z inspiracji fauną i florą okolic Białegostoku. To one są właśnie tematem przewodnim gier i dekoracji strefy „kids play”. Z kolei z myślą o starszych dzieciach i młodzieży zaprojektowaliśmy stoły multimedialne z grami - opowiada architekt Jeske-Jonkisz. Inspiracje tradycją i kulturą okolic Białegostoku znalazły przełożenie na kolorystykę i kształty nie tylko w strefie dla najmłodszych - te motywy są dobrze widoczne w różnych częściach centrum handlowego.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.