REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 04 paź 2018 09:00
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Od góry: salon Kazar, showroom Dr Irena Eris, showroom eObuwie.pl, salon 4F, fot. mat. pras.
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu
Zaskoczyć klienta - najlepiej na każdym kroku. O sztuce designu we współczesnym świecie retailu

Jak przyciągnąć klientów w dobie e-commerce? Jak wyróżnić swój brand na tle konkurencji? Odpowiedzią jest design.

REKLAMA

Reserved, Kazar, Douglas, Sephora, CCC, Empik, Ania Kruk, Dr Irena Eris - remodelingowi ulegają dziś salony sprzedaży większości marek - od niszowych, po handlowe giganty. Śmiała kolorystyka, ekskluzywne materiały, niekonwencjonalne rozwiązania funkcjonalne, technologiczne nowinki – cel jest jeden: zaskoczyć klienta. Najlepiej na każdym kroku.

Zbudować pozycję

Według architekta Roberta Majkuta, autora m.in. showroomu Dr Ireny Eris w warszawskiej Galerii Mokotów oraz salonu sprzedaży ekskluzywnej odzieży - Moliera 2, stacjonarne sklepy w coraz mniejszym stopniu są głównymi miejscami handlu detalicznego. A to oznacza, że diametralnie zmieniają swoją funkcję. – Wszystko przejmuje Internet. Wiele wskazuje na to, że salony sprzedaży spełniać będą nową, selektywną rolę. Z punktu widzenia projektowego nie można wyobrazić sobie lepszej sytuacji – będziemy skupiać się na budowaniu „wartości” poprzez design – twierdzi architekt.

Według niego, nie ma już mowy o projektowaniu punktów handlowych z naciskiem na skodyfikowane, wizualnie spójne przestrzenie. - Teraz, w zależności od profilu marki, tworzy się balans pomiędzy składowymi jej oferty tj. elementy wizerunkowe, jakość, propagowane idee, zaangażowanie w globalne nurty, czy też integralność z kanałami social media. Wszystko to dzieje się w celu zdobycia chwilowej uwagi, budowania pozycji i świadomości istnienia, dłuższej lub krótszej lojalności, w której dobry produkt staje się tylko jednym ze składowych całościowej propozycji – wieszczy Robert Majkut. - Projektowanie takich miejsc jest nadawaniem fizycznej formy ideowym manifestacjom – dodaje architekt.

Katarzyna Sepielak, kierownik działu architektów OTCF, firmy odpowiedzialnej m.in. za nową odsłonę salonów 4F podziela zdanie Roberta Majkuta. - Sklep jest jednym z ważnych elementów identyfikacji marki. Nie jest już neutralnym tłem dla standardowej ekspozycji produktu, lecz współtworzy opowieść o danym brandzie. A każdy brand chce się wyróżniać na tle konkurencji. Stąd poszukiwanie własnego stylu, zdefiniowanego przez dobór konkretnych materiałów wykończeniowych, kolorystyki, oświetlenia, indywidualny projekt mebli, oryginalną komunikację marketingową – mówi Siepielak.

Jednym z remodelingowych pionierów jest LPP, spółka mająca w portfelu takie marki, jak Reserved, House, Mohito czy Sinsay. Olimpia Patej, dyrektor ds. inwestycji LPP uważa, że projektowanie salonów to „projektowanie sumy wrażeń” zachęcających klienta do zakupów. - W sklepach stacjonarnych można wymienić kilka „kuszących” konsumenta płaszczyzn. Jedną z nich jest koncepcja architektoniczna wnętrza. W LPP pracujemy nad ciągłym ulepszaniem naszych konceptów oraz cyklicznie zmieniamy je po to, by zaciekawić klienta oraz pokazywać się w coraz świeższym wydaniu z interesującymi modyfikacjami - zarówno technologicznymi, jak i architektonicznymi – mówi Olimpia Patej i wskazuje na inny ważny aspekt - kontakt „face to face”. - Przekładając to na obszar projektowy: ergonomia i technologia salonów musi być coraz lepsza. To pozwala zaoszczędzić czas pracownikom obsługi salonów, tak by mogli go wykorzystać w największym stopniu na koncentrację na kliencie, bo to on jest najważniejszy – mówi.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.