REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 paź 2016 10:33
Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie
fot. materiały prasowe
Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie
Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie
Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie
Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie
Zmiany na rynku retail – tu design decyduje o sukcesie

W dobie rozwoju e-commerce podejście konsumentów do zakupów stacjonarnych uległo zmianie – pojawiły się nowe oczekiwania i nawyki. Osoby, które wybierają wizytę w centrum handlowym nie realizują już wyłącznie potrzeby dokonania zakupu. Dziś, w znacznie większym stopniu jest to potrzeba miłego spędzenia czasu, inspiracji, doznania estetycznego i relaksu.

REKLAMA

Konsumenci, którzy zdecydowali się odejść od komputera oczekują wyjątkowych przestrzeni i indywidualnego podejścia – doświadczenia, które nie atakuje, lecz koi zmysły. - Zarządcy centrów handlowych powinni coraz więcej wagi przywiązywać do wystroju wnętrz, spójnej identyfikacji wizualnej i komfortowych przestrzeni wspólnych. Dzisiaj liczy się wysokiej klasy architektura, wygodne meble i dobrze skomponowane elementy dekoracyjne. Często dla uzyskania zachwycającego efektu wystarczają niewielkie zmiany – przemyślana modernizacja, która podnosi standard budynku - uważa Monika Gardasiewicz, Art Director Advertis.

Bardzo istotnym elementem są oznaczenie zewnętrze - litery na elewacji oraz reklamy prezentujące kolekcje wybranek marek doskonale widoczne zarówno w ciągu dnia, jak i po zapadnięciu zmroku.

- O klientów należy dbać nie tylko wewnątrz budynku. Dobrze oznakowane drogi dojazdu to element, który pozwala zbudować przewagę nad konkurencją. Nie lekceważmy przestrzeni parkingu – profesjonalny system oznaczeń i komfort użytkowania tej części obiektu bezpośrednio przekładają się na zadowolenie klientów, a co za tym idzie – decyzję o powrocie - podkreśla Gardasiewicz.

Konsumpcjonizm w rytmie slow

O jakości obiektu handlowego świadczą przede wszystkim przestrzenie wspólne, które mają wpływ na komfort odwiedzających. Co ważne, galeria handlowa, która funkcjonuje jako miejsce spotkań w gronie przyjaciół lub rodziny powinna spełniać określone warunki. - Samotną zjeżdżalnię powinny zastąpić kąciki zabaw dla dzieci, natomiast ławki służące krótkotrwałemu odpoczynkowi – przestronne i wygodne strefy relaksu, gdzie można na dłużą chwilę zatrzymać się w otoczeniu zieleni. Odpowiednio zaprojektowane meble, dobór oświetlenia, dostęp do prasy oraz detale, które oswajają przestrzeń publiczną, nadając poszczególnym obszarom „domowy” klimat, przyciągają coraz liczniejsze grono konsumentów wybierających zakupy w rytmie slow - uważa Gardasiewicz.

Zdecydowaną metamorfozę przechodzą też strefy food court. - Spójny wystrój i szeroka oferta gastronomiczna sprawiają, że ich rola nie musi się ograniczać do miejsca na szybką przekąskę w przerwie zakupów. Wygodne, stylowe meble i większe odległości miedzy stolikami zachęcają do nieśpiesznego zjedzenia posiłku - nadmienia Gardasiewicz.

Częstym zabiegiem budującym renomę danego miejsca jest kreowanie w galerii handlowej przestrzeni zarezerwowanej dla sztuki – zapraszanie do współpracy artystów, organizowanie wystaw i spotkań z twórcami. To przestrzenie, w których można pozwolić sobie na eksperymenty z formą czy ekspozycję oryginalnych instalacji. W kwestii dbania o doznania estetyczne klientów, duże pole do popisu mają najemcy. - Projektanci witryn sklepowych powinni brać pod uwagę charakter obiektu i niejako współtworzyć klimat miejsca - dodaje.

Modernizacja, informacja, komunikacja



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY