REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 04 kwi 2018 10:37
Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki
Centrum Praskie Koneser, fot. mat. pras.
Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki
Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki
Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki
Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki
Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki
Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki
Znamy datę otwarcia Muzeum Polskiej Wódki

Postindustrialne budynki z czerwonej cegły na warszawskiej Pradze, w których przez wiele lat działała Wytwórnia Wódek "Koneser" stopniowo wracają do życia. Właśnie tam powstaje Muzeum Polskiej Wódki, którego koncepcję wnętrza i ekspozycji przygotowała pracownia architektoniczna Mirosława Nizio. Oficjalna data otwarcia obiektu to czerwiec 2018 roku.

REKLAMA

Centrum Praskie Koneser powstaje w kwartale ulic Ząbkowskiej, Markowskiej, Białostockiej i Nieporęckiej. Unikatowa przestrzeń dawnej fabryki wódek, łącząca historię z przeszłością, rewitalizowaną i nowo wybudowaną architekturę, będzie jedną z najatrakcyjniejszych na kulturalnej mapie Warszawy. Wszystko za sprawą jedynego na świecie interaktywnego Muzeum Polskiej Wódki, które powstaje w budynku działającego od XIX wieku zakładu rektyfikacji. Charakterystyczna industrialna architektura oraz zachowane elementy wykończenia i wyposażenia wnętrz są unikalnymi świadkami historii wytwarzania polskiej wódki, którą architekci pracowni Mirosława Nizio opowiedzą korzystając z najnowocześniejszych osiągnięć technologicznych stosowanych we współczesnym muzealnictwie. Autorem logotypu i identyfikacji wizualnej jest artysta grafik Andrzej Pągowski założyciel KreacjaPro.

Koncepcja Nizio Design International zakłada splecenie funkcji muzealnej i komercyjnej wokół fascynującej opowieści o polskiej wódce, rozpisanej począwszy od ziarna, poprzez proces produkcji, aż po unikatowy w skali światowej produkt finalny. Innowacyjność i wyjątkowość projektu przejawia się w zastosowanych materiałach i technologiach wypracowanych na potrzeby rewitalizowanego obiektu. - Od początku było dla mnie jasne, że to muzeum musi pobudzić wszystkie zmysły zwiedzających. Dlatego przy pomocy multimedialnej i interaktywnej wystawy podzielonej na pięć odrębnych galerii pokażemy procesy, pozwolimy usłyszeć dźwięki, poczuć smaki i zapachy towarzyszące produkcji wódki, czyli najlepiej rozpoznawalnego z polskich trunków. Zanurzymy gości w świecie wódki, ale nie pozwolimy im się w nim kompletnie zatracić. Oprócz części ekspozycyjnej zaplanowaliśmy też bar, restaurację i przestrzenie rekreacji dostępne dla pełnoletnich gości – mówi Mirosław Nizio. Efekt olfaktorycznego wzbogacenia narracji, czyli wprowadzenia do niej zapachów charakterystycznych dla gorzelni to rozwiązanie, które zaintryguje zwiedzających i zachęci ich do dalszej eksploracji muzeum oraz zgłębiania historii jakie opowiada.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY