REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 maj 2016 12:58
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Nagroda Grand Prix w kategorii MX-5 SLOW DESIGN: twórczy recykling Beata Nikolajczyk-Miniak
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet
Znamy zwycięzców konkursu Mazda Design 2016 – podium należy do kobiet

7. edycja konkursu Mazda Design dobiegła końca. W czasie trwania konkursu wpłynęło 551 prac. Uczestnicy mogli ze sobą rywalizować w trzech kategoriach: autostylizacja, twórczy recykling i stylizacje modowe z nakryciem głowy.

REKLAMA

Laureatkami tegorocznej edycji zostały zdolne projektantki, które nie raz już udowodniły, że są najlepsze w swojej dziedzinie. Każda z nich osiąga sukcesy w konkursach designerskich o różnej tematyce.

Wyboru zwycięskich prac dokonało jury w składzie: Kevin Rice – dyrektor europejskiego ośrodka stylu Mazdy, Łukasz Jemioł – projektant mody, przedstawiciele studia projektowego Kaniewski Design: Dominika Drezner i Mateusz Przystał, Monika Stukonis – redaktor naczelna magazynu ELLE, aktorka Agnieszka Więdłocha i prof. Jerzy Porębski – wykładowca na Wydziale Wzornictwa Warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych oraz laureaci poprzednich edycji Mazda Design: Fryderyk Zyska i Maciej Meroniuk.

Autostylizacja była trudną kategorią, ponieważ Mazda MX-5 sama w sobie jest dziełem sztuki. Uczestnicy mieli zatem trudne zadanie, gdyż musieli zachować odpowiednie proporcje – chodziło o to, by za pomocą car wrappingu podkreślić charakter kultowego roadstera, nie przytłaczając go.  Zwycięski projekt oddaje ducha Mazdy MX-5, jej piękno i ekspresję, wpisując się równocześnie w myśl filozofii KODO: Dusza Ruchu. Projekt oklejenia dodaje jeszcze dynamizmu MX-5 – podkreślił Kevin Rice.

Kategoria modowa była próbą dla uczestników, którzy mieli pomysł na strój damski i męski inspirowany MX-5 – dlatego największą uwagę zwracaliśmy na nakrycie głowy. Projektanci musieli dostosować DNA swoich stylizacji do trendów i wymagającej kategorii. Poszukiwaliśmy świeżości, wizjonerskiego spojrzenia i odwagi w przełamywaniu konwencji. Zwycięskie stroje wpisują się w nasze oczekiwania – są eleganckie, ale równocześnie efektowne. Naszym zdaniem doskonale podkreślają charakter Mazdy MX-5 – mówi Łukasz Jemioł.

Nowością w tegorocznej edycji była kategoria slow design: twórczy recykling. Jej założeniem było przeniesienie ducha Mazdy na przedmioty codziennego użytku.

Kategoria slow design miała uruchomić wyobraźnię uczestników. Autorka zwycięskiej pracy wykazała się innowacyjnym podejściem do projektowania. Bujak jest przykładem ponownego wykorzystania zużytych materiałów w zaskakujący sposób. Niepotrzebne kartony przeobraziły się w przedmiot, który może pomagać rozwijać wyobraźnię i kreatywność już od najmłodszych lat – mówi prof. Jerzy Porębski.

- Zwycięski projekt to jednocześnie wyraz Jinba Ittai – poczucia jedności jeźdźcy i wierzchowca, które jest tak charakterystyczne dla kierowcy i jego MX-5. Konik na biegunach to Jinba Ittai już od najmłodszych lat – świetny pomysł - dodaje Kevin Rice.

Oficjalne wręczenie nagród odbędzie się podczas jesiennego pokazu najnowszej kolekcji mody Łukasza Jemioła.

Z uwagi na wysoki poziom nadesłanych prac, jury zadecydowało także o przyznaniu wyróżnień w każdej kategorii. Jako kryterium oceny projektów, brano pod uwagę oryginalność i innowacyjność, estetykę i nawiązanie do motywu KODO: Dusza Ruchu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY