REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo

×

Szukaj w serwisie

Znamy zwycięzców polskiej edycji Imagine Cup 2016

  • Autor: iwp.com.pl
  • 14 kwi 2016 09:08
Znamy zwycięzców polskiej edycji Imagine Cup 2016
fot. Facebook / Microsoft Imagine

Za nami dwa dni prezentacji i rywalizacji drużyn z całej Polski. Jury wybrało trzy najlepsze drużyny z Polski,które staną przed szansą reprezentowania Polski w finałach światowych Imagine Cup w Seattle.

REKLAMA

W każdej z trzech głównych kategorii - Innowacje, Gry oraz Projekty Społeczne jury wybrało drużyny, które po zakończeniu Finałów Krajowych będą konkurować w półfinałach światowych online o udział w Światowych Finałach w Seattle, które odbędą się tradycyjnie w lipcu 2016 roku.

Nagrody w kategorii Games:

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej
Unicell
– drużyna z Politechniki Łódzkiej i Wyższej Szkoły Informatyki i Umiejętności w Łodzi. Ich projekt to gra mobilna Unicell, w której kontrolujemy działanie organizmu jednokomórkowego. Celem jest przetrwanie i ewolucja. Gracz przejmuje kontrolę nad nierozwiniętym organizmem jednokomórkowym, a jego celem jest poprowadzenie komórki przez proces ewolucji poprzez zarządzenie jej wewnętrznymi strukturami. Gracz zawsze ma wybór, w jakim kierunku rozwinie swoją komórkę. Przewidywany czas sesji to 15 minut. Gra oferuje szeroki wachlarz rozwiązań, które czynią każdą rozgrywkę zupełnie inną od poprzedniej.

II miejsce
Long Story Short to zespół z Wydziału Artystycznego Uniwersytetu Śląskiego w Cieszynie. Studenci stworzyli grę Hexiles, która łączy elementy gier karciano-kolekcjonerskich z heksagonalną planszą i rzeźbami 3D. Zainspirowana zarówno klasycznymi grami planszowymi (bitewniakami figurkowymi), jak również korzystająca z odrodzenia gier karcianych na współczesnym rynku. Artystyczna część czerpie inspirację z mitologicznych bestiariuszy, a każda z frakcji reprezentuje mity z innych rejonów geograficznych. Studenci zaczynali od papierowego prototypu, testowanego przez kilka miesięcy, a stworzyli multiplatformową wersję.

III miejsce
TeamWithoutRepo – reprezentanci Politechniki Łódzkiej stworzyli grę Komo&Nik. To gra kooperacyjna na PC i konsolę Xbox 360, w której gracz odbiera niegodziwym i oddaje biednym, wzorem legendarnego Robin Hooda. Wynoszenie kosztowności z domu bogacza wymaga ścisłej współpracy graczy. Misję ułatwiają przedmioty, które możemy wykorzystać przeciwko właścicielowi domu, wabiąc go i odwracając uwagę od działań graczy.

Nagrody w kategorii World Citizenship:

I miejsce i tytuł Drużyny Narodowej

PSYLLOSOFT – studenci z Politechniki Białostockiej stworzyli system MATIA – wielosensorowy system wizyjny dla osób niewidomych, który pomoże im zastąpić niepoprawnie funkcjonujący narząd wzroku. Podstawą projektu jest niewielki, mobilny moduł wizyjny, który może być przypięty do klatki piersiowej, pasa lub głowy osoby niewidomej. Został on wyposażony w dwie kamery, czujniki ultradźwiękowe i czujniki położenia oraz inne sensory, które za pośrednictwem jednostki centralnej, wysyłają dane do smartfona. Ten zaś, przetwarzając dane, pozwoli osobie niewidomej na pełną orientację w otoczeniu przy pomocy opisu słownego (audiodeskrypcja) i muzycznego (każdy przedmiot wydaje inne dźwięki) oraz dokładnie objaśni przedmioty znajdujące się w polu widzenia systemu.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY