REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 12 lut 2020 11:15
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
Robert Konieczny. Fot. Materiały prasowe
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji
4 Design Days: spotkania z ekspertami na stoisku pełnym inspiracji

Targi 4 Design Days to jedna z najważniejszych imprez branży wnętrzarskiej w naszej części Europy, a także ważne wydarzenie w kalendarzu wystaw i targów dla tysięcy producentów, architektów, projektantów wnętrz i wreszcie – wielbicieli dobrego designu i osób, szukających inspiracji. Podczas wydarzenia można było wysłuchać wystąpień uznanych ekspertów - nie tylko na scenie, ale i... na stoiskach wystawców.

REKLAMA

Tegoroczne 4 Design Days były wypełnione wydarzeniami – spotkaniami, prezentacjami, a także – wykładami, prowadzonymi przez osobowości ze świata designu. Na stoisku firmy Geberit ze swoimi prelekcjami pojawili się Marcin Szczelina – krytyk i kurator architektury, kurator wystawy „Ośmieceni” w Centrum Nauki Kopernik oraz światowej sławy architekt Robert Konieczny. Marcin Szczelina w swoim wystąpieniu podjął temat odpowiedzialności środowiska architektów wobec środowiska naturalnego, zastanawiał się także, czy architektura może przyczynić się do zmniejszenia ilości produkowanych śmieci, czy materiały, z których budujemy domy, mogą być bardziej ekologiczne. Okazuje się, że pojęcie zrównoważonego rozwoju ma o wiele zbyt mały wpływ na branżę.

Według Marcina Szczeliny klienci powinni zwracać uwagę na podejście firm, których produkty wybierają, do kwestii środowiska. – Żyjemy w czasach, gdy nie chodzi tylko o piękno – mówił kurator. – Dla mnie bycie modnym to stawianie na jakość, to bycie ekologicznym – dodawał.  Teraz, gdy coraz więcej osób angażuje się w walkę z zanieczyszczeniem środowiska, jest to bardzo istotny temat.

Robert Konieczny, ambasador Geberit z kolei opowiedział o tym, jak design powinien wynikać z funkcji. – Design to funkcja – mówił wprost. Dobre produkty powinny nie tylko doskonale wyglądać, ale przede wszystkim – działać przez lata. Architekt opowiedział o tym, jak zabiera się do pracy, od czego zaczyna projektowanie. Pierwszym krokiem jest poznanie „drugiej strony” – potrzeb klienta, jego przyzwyczajeń, poznanie miejsca, w którym dany obiekt ma powstać. Forma musi wynikać z funkcji, ale liczy się także kontekst przestrzenny – otoczenie, widoki. Robert Konieczny tłumaczył również, dlaczego, jeśli coś jest tanie, to często bywa złe. Liczy się tu czas, poświęcony na dopracowanie szczegółów – optymalizację projektu. To dzięki niej klient nie musi ponosić dodatkowych kosztów napraw czy materiałów. – Czasami trzeba krwi i potu, żeby coś dobrze wyszło – twierdzi szef KWK Promes. Architekt wspomniał też o tym, jak ważnym aspektem jego pracy jest dobry zespół i otwartość na opinie innych – „bo z dialogu wynikają najlepsze rzeczy”. Mówił również o poszukiwaniu inspiracji w rozwoju zawodowym i umiejętności odcięcia się od niej w odpowiednim momencie.

Nowatorskim pomysłem były moodboardy będące elementem stoiska Geberit i, jak się okazało – doskonałym pomysłem angażującym odwiedzających. Świadomie i starannie wykonane zestawienia materiałów, kolorów, faktur oraz konkretnych produktów prezentowały się atrakcyjnie, a także – dostarczały konkretnej inspiracji.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.