REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

4DD: Producent i projektant – jak dobrze współpracować?

  • Autor: dobrzemieszkaj.pl
  • 19 lut 2018 12:18
4DD: Producent i projektant – jak dobrze współpracować?
Paneliści podczas sesji "Autonomia i niezależność twórcy", fot. PTWP
4DD: Producent i projektant – jak dobrze współpracować?
4DD: Producent i projektant – jak dobrze współpracować?
4DD: Producent i projektant – jak dobrze współpracować?
4DD: Producent i projektant – jak dobrze współpracować?

Określeniu idealnego modelu współpracy projektanta i producenta służyła debata, w której udział wzięli m.in. Michał Biernacki – szef designu pracowni projektowej Code Design, Rene Hougaard – designer, właściciel Arde design studio oraz Józek Madej – architekt interdyscyplinarnego biura projektowego musk kolektyw.

REKLAMA

Punktem wyjścia do dyskusji prowadzonej przez Omenę Mensah - właścicielkę marki Ammadora, było stwierdzenie, że kompetencje i wiedza projektanta i producenta muszą się uzupełniać. - W Polsce projektant kształcony jest w kierunku myślenia konceptualnego. Twardych reguł biznesu musi uczyć się od producenta – stwierdził na wstępie Józek Madej. Poparł go Michał Biernacki, dodając, że do każdego nowego projektu podchodzi z myślą „wiem, że nic nie wiem”. - Zaczynamy od researchu, od poznania produktu, technologii i materiałów. Dopiero później przechodzimy do projektowania.

Technologia i design nawzajem się napędzają. Czasem technologia stwarza nowe możliwości dla designu, a czasem ciekawe pomysły i wizje zmuszają do rozwoju technologii. Nowe technologie i modele biznesowe pozwalają na coraz większą personalizację produktów, dostosowywanie ich do oczekiwań konkretnych klientów. Projektanci i producenci biorący udział w dyskusji byli jednak zgodni co do tego, że klient nie jest i w najbliższym czasie nie będzie współprojektantem. Personalizacja produktu sprowadza się do wyboru np. frontów meblowych czy innych detali, jednak główną linię i bryłę mebla wyznacza projektant.

Dyskusja pokazała, że dla rozwoju projektanta korzystniejsza jest współpraca z wieloma producentami, reprezentującymi różnorodne branże. - Praca freelancera pomaga rozwijać kreatywność – przyznał Rene Hougaard. - Pozwala czerpać inspiracje z różnych źródeł i doświadczeń wielu osób. Designer, który współpracuje tylko z jedną marką, koncentruje się tylko na jednym produkcie, czy jednej linii. W takiej sytuacji łatwo zaciera się świeże spojrzenie.

Dlatego, jak zgodnie przyznali uczestniczący w debacie designerzy, dobrze jest odświeżać swoją strefę projektową nowymi doświadczeniami z różnych branż.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.