REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 13 gru 2017 15:32
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
Mata wejściowa Forbo Coral fot. mat. prasowe
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat
50 lat na rynku. Niezwykła historia… innowacyjnych mat

Jak wynaleziono pierwszą profesjonalną matę wejściową? Skąd pomysł na nazwę marki? O poszukiwaniu nowych możliwości i ekspresowym tempie przystosowania się do nowej rzeczywistości – poznaj wyjątkową historię marki Forbo Coral.

REKLAMA

Historia Coral to historia pasji i innowacyjności, której korzenie sięgają 200 lat wstecz. Wtedy to rodzina Kaars Sijpesteijn, protoplaści Forbo w Holandii, zaczęli tkać i sprzedawać płótno jako materiał na żagle i skrzydła wiatraków. W tamtych czasach w okolicy Krommenie w Holandii powstawało wiele statków i działało ponad 1000 wiatraków.

Wszystko zmieniło się wraz z wynalezieniem maszyny parowej. Dla rodzin utrzymującej się z młynów i łodzi napędzanych siłą wiatru była to prawdziwa rewolucja. Kaars Sijpesteijn, jak prawdziwi przedsiębiorcy, nie przestali jednak szukać nowych możliwości i szybko przystosowali się do nowej rzeczywistości. Rozglądając się za nowymi okazjami do rozwoju, rozpoczęli produkcję węży strażackich i mat łazienkowych.

To właśnie maty łazienkowe są początkiem marki Coral. Podczas wizyty w USA, rodzina Kaars Sijpesteijn kupiła rewolucyjną maszynę do tuftowania. Była to pierwsza taka maszyna w Europie. Ponieważ wcześniej materiały były tkane poziomo, nagłe wprowadzenie ruchu pionowego otworzyło zupełnie nowy rozdział, umożliwiając produkcję mat łazienkowych. Większość domów nie miała wtedy wycieraczek przed drzwiami wejściowymi, a te, które były stosowane, wykonane były z mało praktycznego włókna kokosowego. Rynek potrzebował rozwiązania chroniącego dom przed brudem i wilgocią.

Istnieje wiele różnych dróg do innowacji, ale w tym przypadku wystarczyło dostrzec możliwości i połączyć fakty. Wycieraczki z włókna kokosowego nie sprawdzały się, ale przecież maty łazienkowe pochłaniały wodę po wyjściu z kąpieli. W zróżnicowanym klimacie Holandii pojawił się zatem pomysł na połączenie tych dwóch rozwiązań poprzez inteligentne wykorzystanie maszyny do tuftowania. Tak oto wynaleziono pierwszą profesjonalną matę wejściową.

Do nowego produktu należało zbudować markę. Dobrze działająca mata wejściowa to bariera dla wilgoci i brudu. Chociaż pierwsze maty wejściowe były zazwyczaj ciemne, żeby nie było na nich widać brudu, maty łazienkowe produkowano w różnych kolorach. Połączenie "bariery" i koloru skojarzono z Wielką Rafą Koralową i tak narodził się Coral.

Ten moment 50 lat temu to zaledwie początek drogi. W międzyczasie zaczęto wykorzystywać najnowsze technologie, czerpano wiedzę z uczelni wyższych, a także budowano laboratoria oraz stanowiska i zakłady testowe. Podążanie za najnowszymi trendami takimi jak rozwiązania modułowe, bezklejowa instalacja oraz potrzeba opracowania skrojonych na miarę produktów przyspieszyły innowacje. Dlatego też oferowane dzisiaj produkty i usługi mają niewiele wspólnego z pierwszymi matami. Jedno w każdym razie się nie zmieniło – marka Coral jest rozwijana razem z klientami i dla klientów.

Przeczytaj więcej: System mat wejściowych Coral/Nuway

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY