REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Akustyka ma znaczenie - Julian Treasure dla firmy Armstrong

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 19 kwi 2016 14:06
Akustyka ma znaczenie - Julian Treasure dla firmy Armstrong
fot. Armstrong
Akustyka ma znaczenie - Julian Treasure dla firmy Armstrong
Akustyka ma znaczenie - Julian Treasure dla firmy Armstrong
Akustyka ma znaczenie - Julian Treasure dla firmy Armstrong

Ten topowy znawca akustyki jest pięciokrotnym mówcą na TED, jego wystąpienia obejrzane zostały ponad 30 mln razy. Julian Treasure wspólnie z firmą Armstrong World Industries mówi o tym jak ważną rolę odgrywa akustyka pomieszczeń dla ludzi, którzy w nich przebywają.

REKLAMA

Julian Treasure to szanowany na całym świecie ekspert akustyczny, mający na swym koncie szereg wystąpień na TED na temat dźwięków, w tym: Why architects need to use their ears; Shh! Sound health in 8 steps oraz The 4 ways sound affects us.  Jest on także autorem książki: Sound Business. 

Ekspert od lat przekonuje, że niechciane dźwięki mogą mieć bardzo negatywny wpływ na zdrowie i dobre samopoczucie ludzi. Teraz wspólnie z firmą Armstrong World Industries mówi o wpływie hałasu w obiektach biurowych oraz innego rodzaju budynkach publicznych. Współpraca nie jest przypadkowa. Armstrong World Industries od początku swojej działalności stawia na najbardziej innowacyjne rozwiązania w zakresie akustyki. Technologiczne aspekty sufitów podwieszanych Armstrong pozwalają właściwie kształtować akustykę pomieszczeń, tak by była ona przyjazna dla ludzi.

Firma wspólnie z Julianem Treasure pokazuje co dzieje się, gdy w biurze panuje hałas, a sufit podwieszany cechuje się tylko pochłanianiem dźwięków, a zupełnie ich nie izoluje.

Świetnie obrazuje to jeden z filmów  przygotowanych we współpracy z Armstrong World Industries –

Dźwięk, który jest jedynie pochłaniany przez płyty sufitowe jest przytłumiony, ale nadal uciążliwy.

– Większość budynków zaprojektowana jest dla oka, nie dla ucha – przyznaje Julian Treasure. Jak podkreśla, samo pochłanianie hałasu nie wystarcza. Konieczne jest także izolowanie dźwięków. – Bywają chwile kiedy poufność, cisza i skupienie są dla nas bardzo ważne. Bezpieczeństwo w dzisiejszym stale włączonym, zawsze dostępnym  świecie staje się cennym towarem – zauważa Treasure. Ekspert podkreśla, że teraz dzięki nowej generacji sufitom Armstrong możliwe jest całkowite, pełne kształtowanie akustyki - nie tylko pochłanianie hałasu, ale też jednoczesne izolowanie dźwięków płynących z sąsiednich pomieszczeń.

Hałas obniża efektywność w biurach

Ma to ogromne znaczenie, szczególnie w biurach. – Jeśli próbujemy się skupić, a ktoś przy sąsiednim biurku rozmawia przez telefon podekscytowanym głosem nie da się go nie słyszeć, i nie rozumieć tego co mówi. Badania pokazują, że w takiej sytuacji nasza efektywność pracy spada o 2/3 – informuje Julian Treasure w filmie przygotowanym wspólnie z Armstrong World Industries.

Ekspert od dźwięków przyznaje, że hałas w nowoczesnych biurach to problem numer jeden. Powoduje, że współpraca pomiędzy pracownikami jest mniej skuteczna, mniej efektywna, daje też mniejsze spełnienie.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.