REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Co odróżnia start-upy? Design!

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 22 lut 2018 11:27
Co odróżnia start-upy? Design!
Paneliści podczas sesji "Designerski start-up", fot. PTWP
Co odróżnia start-upy? Design!
Co odróżnia start-upy? Design!
Co odróżnia start-upy? Design!
Co odróżnia start-upy? Design!
Co odróżnia start-upy? Design!

Uczestnicy panelu poświęconego designerskim start-upom na 4 Design Days podjęli próbę zdefiniowania tego, czym jest start-up – w szczególności designerski start-up, a także jaką rolę i znaczenie dla sukcesu start-upów ma innowacyjność.

REKLAMA

- Pojęcie start-upu rozumiem bardzo szeroko, ponieważ dla mnie start-upem jest po prostu nowa firma – powiedziała dyrektor Zamku Cieszym, Ewa Gołębiowska. - Warto mówić o nowych firmach, które od początku świadomie wykorzystują potencjał wzornictwa. Mogą to być firmy, których założyciele czy pracownicy sami mają kompetencje w tej dziedzinie. Mogą to też być firmy, które od początku współpracują z projektantami i wyniki tej współpracy są zdumiewająco dobre. Mamy na Śląsku konkretne przykłady takich firm, które pokazują, że taka współpraca pozwala dobrze zacząć, uniknąć pomyłek, trafić w potrzeby użytkownika i odnieść rynkowy sukces.

Nie bardzo natomiast wierzę w designerskie start-upy. W Polsce projektanci są kształceni głównie na akademiach sztuk pięknych, więc z założenia są twórcami, wykonują wolne zawody i prowadzą działalność na zupełnie innych zasadach niż prawo gospodarcze. Często tworzą grupy projektowe, a nie firmy.

Uczestnicy panelu zgodzili się, że start-upem może też być sam projekt: pomysł, który z czasem rozwija się i może przekształcić w działalność biznesowo-zawodową. Zdaniem Doroty Warych – głównego projektanta PIU Design, aby projekt odniósł sukces i zapoczątkował działalność gospodarczą, już na początku niezbędne jest połączenie dwóch elementów. - To dwa ogniwa według mnie niezbędne do sukcesu na rynku: twarde biznesowe podejście do prowadzenia firmy oraz świadome tworzenie produktu w oparciu o potrzebę użytkownika, z uwzględnieniem estetyki i użyteczności. Przykładem takiej firmy, gdzie pomysł udało się przekuć w rynkowy sukces jest właśnie PIU Design. Pomysł na projektowanie, na aranżację wnętrz doprowadził nas po dwóch latach do produktu. Potrzebna była do tego wizja, upór i brak lęku przed ryzykiem - zauważyła.

Konsumenci coraz bardziej doceniają dobry design. Dlatego też zdaniem uczestników panelu, designerski start-up to nie branża czy grupa produktów bądź usług, które projektujemy. Przemyślane wzornictwo na wysokim poziomie stanowi obecnie narzędzie, które pozwala młodym firmom – niezależnie od branży, w jakiej działają – wyróżnić się i zdobyć rynek. Przykłady takich lokalnych śląskich start-upów prezentowała Ewa Gołębiowska.

- Oprócz genialnego pomysłu, który wynika z konkretnej potrzeby i kryje się za start-upem, coraz częściej i coraz bardziej zaczynamy dbać o to, żeby produkt był przyjemny dla oka. To jak nasz produkt ma wyglądać i w jaki sposób będziemy go prezentować klientom, jest wynikiem głębokiego namysłu, efektem pracy sztabu ludzi z różnych dziedzin: ekonomii, marketingu, technologii i designu – mówiła z kolei Małgorzata Stasinowska, właściciel marki Good Inside. - Designerski start-up to jest coś, co łączy pomysł biznesowy z produktem przyjaznym dla oka i intuicyjnym w obsłudze (tzw. user experience).



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.