REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design zwiększa skuteczność kampanii społecznych

  • Autor: PAP
  • 04 kwi 2016 10:24
Design zwiększa skuteczność kampanii społecznych
fot. Fotolia

Metody projektowania doświadczeń stosowane do tej pory w branży nowych technologii i relacjach z klientami, stosowane są dziś także w kampaniach i działaniach społecznych. - Przemyślany design zwiększa skuteczność naszych inicjatyw - przekonują aktywiści.

REKLAMA

"Design nie jest już tylko sprawą estetyki, nie dotyczy kształtu czy barwy produktu. Obecnie projektujemy przede wszystkim procesy. Dzięki uwzględnieniu racji i potrzeb wszystkich stron, dzięki badaniu problemów od strony potrzeb i realnych mierników sukcesu znacznie łatwiej jest naprawiać również problemy społeczne" - mówi Hubert Anyżewski, szef firmy projektującej doświadczenia użytkownika uselab.

Ekspert przekonuje, że design stosowany jest dziś także poza polem technologii i opracowywania produktów - projektowania doświadczeń i procesów wykorzystuje są obecnie także do rozwiązywania problemów społecznych.

"Projektowanie, które przyczynia się do zapobiegania dyskryminacji i do mobilizacji społeczeństwa obywatelskiego oferując bezpieczne narzędzia dla aktywistów społecznych jest przykładem takiej odpowiedzialności" - mówi Draginja Nadazdin z Amnesty International Polska.

Szefowa polskiego oddziału organizacji opowiada, że w wielu podjętych ostatnio działaniach informacyjnych na temat praw człowieka i ich respektowania, wykorzystano przemyślane strategie projektowania komunikacji.

"Amnesty Google Glass wyprodukowało zdjęcia ze zniszczonego bombardowaniami miasta Aleppo w Syrii w technologii 360 stopni. Sprawia to, że czujemy się jakbyśmy byli na jednej ze zbombardowanych ulic, stajemy się świadomi skali zniszczeń. Takie obrazy nie pozwalają na obojętność wobec sytuacji ludzi w tym konflikcie, szczególnie gdy zdajemy sobie sprawę, że same zdjęcia zrobione są przez syryjskich aktywistów" - przekonuje Nadazdin.

"Aktywiści i obrońcy praw człowieka korzystając z internetu są bardzo często narażeni na inwigilacje ze strony władz oraz ataki hakerów. Przemyślenie procesu wymiany informacji i narzędzi, które umożliwią im bezpieczne komunikowanie się w sieci jest niezwykle istotne. Już w 2005 r. powstał zestaw narzędzi Security in a Box dla organizacji Frontline Defenders" - dodaje szefowa Amnesty International Polska.

Organizacja współpracuje z polskim środowiskiem designerów, przygotowując założenia i program konferencji UX Poland 2016. Mottem tegorocznej edycji wydarzenia jest odpowiedzialne projektowanie procesów, produktów i rozwiązań.

"Amnesty International prowadzi badania i rzecznictwo, kampanie, akcje i edukacje, dzięki ludziom, którzy niesprawiedliwość na świecie traktują osobiście. Kluczowe jest dla nas dotarcie z właściwym komunikatem do odpowiednich grup osób i ich zaangażowanie. Mierzymy się z wciąż nowymi wyzwaniami i mamy coraz nowe zapotrzebowania, współpraca designerów i organizacji społecznych staje się dziś standardem" - przekonuje Nadazdin.

Jason Ulaszek, założyciel Inzovu, międzynarodowej organizacji rozwiązującej problemy społeczne dzięki metodologiom designu, wyjaśnia, jak dzięki temu podejściu udało się zbudować w 2004 r. w Rwandzie memoriał upamiętniający ludobójstwo, który stał się wzorem dla muzeów i miejsc pamięci na całym świecie.

"Kigali Genocide Memorial w Rwandzie zrywa z utartym schematem pomnika, czy atrakcji turystycznej, otwierając tym samym możliwość emocjonalnego zaangażowania się odwiedzających w historię, którą upamiętnia. Na jego terenie znalazły się tradycyjne wystawy, ogrody pamięci, centrum edukacyjne i Archiwum Ludobójstwa w Rwandzie" - opowiada Ulaszek.

O sukcesie założeń projektowych tej inicjatywy świadczy m.in. fakt, że użytkownicy portalu Tripadvisor wskazali Kigali Genocide Memorial jako jedno z 10 miejsc na terenie Afryki, które należy odwiedzić.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.