REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Forbis Group - zaczęło się od sklepów

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 30 lip 2018 13:16
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Marcin Powierza i Mateusz Laskowski, Forbis Group
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów
Forbis Group - zaczęło się od sklepów

Każda młoda, polska firma, która odnosi biznesowy sukces ma do opowiedzenia ciekawą, inspirującą historię. Ambicja, pasja, ciężka praca i ... męska przyjaźń. Na tych filarach w 2011 roku powstała firma Forbis Group, która jest dziś jednym z ważniejszych graczy na polskim rynku wykończenia wnętrz komercyjnych. Oto ich success story.

REKLAMA

Rok 2007. Marcin Powierza, młody absolwent Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych  SGH i Executive MBA Academy, zajmuje się koordynacją rozwoju włoskiej grupy odzieżowej Max Mara w Polsce. Mateusz Laskowski, architekt po Politechnice Warszawskiej, pełni funkcję Dyrektora ds. Inwestycji w Paradise Group, odpowiadając za tworzenie salonów takich marek jak Armani, Burberry, czy Hugo Boss, wcześniej architekt powierzchni biurowych w prestiżowym biurze projektowym. Drogi panów krzyżują się, kiedy grupa Paradise przyjmuje pod swoje skrzydła marki J&M Weston i Church’s, i także zaczyna inwestować w salony Max &Co. Tak zrodził się ich pierwszy wspólny projekt. Marcin Powierza, skupiał się na biznesie i strategii. Mateusz Laskowski odpowiadał za część projektową. - Od początku dobrze uzupełnialiśmy swoje umiejętności. Takie wielowymiarowe spojrzenie, pozwalało nam dobrze identyfikować potrzeby klienta. - mówi Mateusz Laskowski. Obaj młodzi, ale już doświadczeni, ambitni, szukający swojej własnej drogi w biznesie. Do tego wspólne zamiłowanie do sportu i motoryzacji. Zaprzyjaźnili się i postanowili razem stworzyć „coś swojego”.

- W tamtym czasie, kiedy marka chciała otworzyć własny salon sprzedaży była zdana sama na siebie. Musiała zatrudnić osobnego architekta wnętrz, ekipy budowlane, instalacyjne, na własną rękę dokonywać wszelkich ustaleń z właścicielem galerii. Był to proces trudny i czasochłonny – wspomina Marcin Powierza. – Podpatrując jak to wygląda na zagranicznym rynku, pomyśleliśmy, że brakuje u nas firm, które zajmują się realizacją wnętrz komercyjnych kompleksowo, od projektu po oddanie lokalu pod klucz. A że obaj mieliśmy w tym spore doświadczenie, postanowiliśmy spróbować. Tak powstała firma Forbis Group.

Dobra passa i szczęście do ludzi

Zapotrzebowanie rynku było wysokie. Systematycznie wyrastały nowe centra handlowe, coraz więcej zagranicznych marek dostrzegało potencjał w inwestowaniu w naszym kraju. Polskie firmy rozwijały się i potrzebowały świeżych konceptów, które pomogłyby im się wyróżnić i unowocześnić wizerunek. Pierwszym klientem była włoska firma, której zależało na poprawie rentowności swoich salonów sprzedaży w Polsce. I tak wszystko się zaczęło. Do Powierzy i Laskowskiego dołączyli architekt oraz project manager, który pracuje w Forbis Group do dziś.

Szybko pojawiały się kolejne zlecenia. Firma nawiązała m.in. stałą współpracę z markami takimi jak Lacoste i Baltona, w zakresie kompleksowej realizacji wszystkich ich salonów sprzedaży w naszej części Europy, zaprojektowała i wykonała wnętrza dla wielu znanych klientów z branży Retail, HoReCa oraz Health & Wellness. Już po dwóch latach działalności w biurze Forbis Group pracowało ponad 40 osób. Rozbudowano dział projektowy, project managementu, kosztorysowania, administrację. Do tego ekipy budowlane i podwykonawcy. – Zarządzanie takim dużym zespołem było dla nas nowym wyzwaniem. Poza realizacją naszych planów biznesowych, chcieliśmy stworzyć przyjazne, rozwojowe środowisko pracy dla młodych, zdolnych ludzi. Zawsze zależało nam na wykreowaniu dobrej, partnerskiej atmosfery, bez korporacyjnych ram. Patrząc na nasz zespół dzisiaj, myślę, że udało nam się to osiągnąć. – podsumowuje Marcin Powierza. – Mamy świadomość, że jak to mawia się w sporcie, „drużyna jest tak mocna, jak jej najsłabszy zawodnik”. Dlatego przykładamy dużą wagę do rekrutacji, ale nie patrzymy przy tym wyłącznie na CV. Liczy się też osobowość. Chyba zwyczajnie mamy nosa do ludzi – dodaje Mateusz Laskowski.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.