REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Grupa RB dla sieci sklepów Kaufland

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 05 sty 2016 14:39
Grupa RB dla sieci sklepów Kaufland
Kaufland, fot. Grupa RB

Wrocławska Grupa RB współpracuje z siecią handlową Kaufland w zakresie projektowania nowych obiektów, przebudów istniejących, a także prowadzenia nadzorów inwestorskich i jakościowych. Tworzenie projektów w oparciu o szczegółowe wytyczne od zagranicznego inwestora to dla biura projektowego spore wyzwanie.

REKLAMA

Sieci handlowe mają zwykle ściśle określone zasady projektowania i samej budowy swoich obiektów. Powinny być one tak projektowane, aby utożsamiać je z marką i wartościami, które ona reprezentuje. Nic więc dziwnego, że już samo użycie konkretnych materiałów czy  nawet ich kolor stają się obok logotypu znakiem rozpoznawczym firmy.

Oczywiście standardy te ewoluują, stąd niezbędne są okresowe przebudowy istniejących obiektów wraz z dostosowaniem ich do aktualnych standardów. Aktualnie sieć Kaufland stosuje stonowaną paletę barw, w której dominują szarości i beże. Mają one kontrastować z logotypem sieci, którego jaskrawoczerwona barwa wyróżnia się na tle antracytowej elewacji.

Współpraca sieci Kaufland z Grupą RB

Obiekty sieci Kaufland to specyficzne supermarkety – oprócz głównej hali sprzedażowej w obiektach znajdują się także mini galerie handlowe (z wielkością dostosowaną do wielkości sklepu) z różnymi punktami usługowymi i handlowymi, które uzupełniają główną funkcję obiektu i oczywiście stanowią dodatkowe wyzwania dla projektantów.

Sieć handlowa Kaufland od lat kontynuuje współpracę z wrocławskim biurem projektowym - Grupą RB. Dziesięć supermarketów powstało całkowicie na podstawie dokumentacji projektowej opracowanej przez Grupę RB, jak na przykład obiekty w Stalowej Woli, Rudzie Śląskiej, Sosnowcu. Kolejne dziesięć to realizacje polegające na przebudowie istniejących już obiektów, do tych zaliczają się np. te w Wałbrzychu, Słupsku, Tarnowie.

Firma wniosła również czynny wkład w realizację jubileuszowego, dwusetnego obiektu handlowego sieci Kaufland w Polsce (Wrocław), który pomimo wielu wyzwań udało się ukończyć w terminie. Tym samym zagospodarowany został spory kawałek niewykorzystywanego terenu leżącego w bardzo atrakcyjnej części miasta, a okoliczni mieszkańcy i młodzież otrzymali do użytku urządzony teren zielony z torem wrotkarskim, który został wybudowany wraz z realizacją obiektu handlowego.

Grupa RB stała się też autorem budynku biurowego Centrali Kaufland Polska, której budowa dobiega już końca.

 Specyfika pracy nad obiektami sieci handlowych

– Każdy projekt, mimo że powstaje w oparciu o wydawałoby się podobne wytyczne inwestora, to zupełnie inna historia. Przede wszystkim różne bywają plany miejscowe, na podstawie których taki obiekt musi zostać zaprojektowany. Dochodzą do tego różne lokalne uwarunkowania: otoczenie, kontekst, konkretna sieć komunikacyjna, do której trzeba nawiązać, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie obiektu. Oczywiście są jeszcze różne aspekty czysto techniczne, jak warunki gruntowe, wodne, nierzadko dodatkowe uwarunkowania konserwatorskie lub archeologiczne. Z tymi ostatnimi mamy do czynienia nader często z uwagi na pożądane przez inwestora lokalizacje inwestycji w pobliżu centrów miast, przy skrzyżowaniach ważnych arterii komunikacyjnych. Zresztą jest to uwarunkowanie historyczne: place targowe jako dawne odpowiedniki marketów, powstawały zawsze właśnie w takich miejscach – mówi Leszek Wdowiak, architekt, dyrektor działu projektowego w Grupie RB.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY