REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska doceniona

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 21 lut 2019 11:59
Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska doceniona
Muzealna torba, fot. mat. Panato
Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska doceniona
Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska doceniona

Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska, którą opracowało portugalskie studio Design Office, zwyciężyła w kategorii instytucji sektora publicznego w międzynarodowym konkursie International Visual Identity Awards.

REKLAMA

International Visual Identity Awards to coroczny konkurs organizowany przez niezależne, międzynarodowe grono projektantów graficznych. Z każdej z 21 kategorii konkursowych, grupujących projekty z wyspecjalizowanych sektorów, np. miejsc turystycznych, sportu, technologii, czy restauracji, fundacji charytatywnych i w końcu nawet projektów przygotowanych przez studentów, wyłaniany jest jeden zwycięzca. Nagrodzony projekt następnie rywalizuje o najwyższą nagrodę. W edycji z 2018 r. nadesłano projekty z 20 krajów.

- Cieszy nas, że projekt przygotowany przez Design Office z Portugalii został uznanie poza Polską. Jury doceniło zwłaszcza możliwość modyfikacji i multiplikacji poszczególnych elementów naszego logo widoczną na gadżetach, czy materiałach poligraficznych związanych z projektem edukacyjnym zrealizowanym przez Muzeum Gdańska w 2018 r. na półwyspie Westerplatte. Elementy naszego logo pozwalają tworzyć nowe warstwy znaczeniowe wzmacniające markę liczącego dziesięć oddziałów Muzeum Gdańska. Sam logotyp jest silnie związany z Gdańskiem oraz jego herbem, czyli koroną i krzyżami. Ceglano morski kolor poszczególnych elementów nawiązuje do herbu miasta oraz jego waloru architektonicznego, czyli ceglanego gotyku i środowiska naturalnego uosabianego przez Morze Bałtyckie. Taka warstwa znaczeniowa to także istotny element przekazu komunikujący otoczeniu podstawowe informacje o danej instytucji – wyjaśnia Waldemar Ossowski, dyrektor Muzeum Gdańska.

Drugie miejsce w kategorii sektora publicznego przypadło Muzeum Narodowemu w Gdańsku oraz gdańskiemu TOFU Studio za projekt identyfikacji wizualnej Sądu Ostatecznego.

Identyfikacja wizualna Muzeum Gdańska została wprowadzona do użytku w lipcu 2016 r. W styczniu 2018 r. dokonano korekty w związku ze zmianą nazwy z Muzeum Historycznego Miasta Gdańska na Muzeum Gdańska.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.