Jak przeprowadzić udany lifting sklepu?



Propertydesign.pl - 04-04-2016 11:41


Komfortowe i przyjazne wnętrze sklepu, w którym klient będzie z przyjemnością robił zakupy - takie było główne założenie nowego wyglądu sklepu firmy Altom.

Celem nowego konceptu, jaki postawiono przed firmą Branch Brothers, było uzyskanie komfortowego i przyjaznego wnętrza sklepu, w którym klient będzie z przyjemnością robił zakupy. Efekt ten osiągnięto dzięki odpowiedniemu ustawieniu regałów sklepowych, przeniesieniu kasy w głąb sklepu i zmodyfikowaniu sposobu ekspozycji produktów, zgodnie z zasadami profesjonalnego merchandisingu. Do zadań Branch Brothers należało także zaprojektowanie oznaczeń kategorii i tablic wizerunkowych wewnątrz placówki.

– Najpierw przeprowadziliśmy audyt, w którym oceniliśmy obecny stan i zaproponowaliśmy rekomendacje zmian zwiększających komfort i atrakcyjność zakupów w sklepie – wyjaśnia pracę nad konceptem Bartłomiej Dudka, dyrektor zarządzający Branch Brothers (Upright Group). – Aby zaprojektować nowy wygląd placówki, przygotowaliśmy mapę doświadczeń klienta oraz ścieżki jego ruchu. Następnie zdiagnozowaliśmy typy klientów odwiedzających sklep – tak zwane „Persony” – starając się jak najdokładniej  określić ich potrzeby i oczekiwania. Na tej podstawie przygotowaliśmy funkcjonalny układ, który  spełnia potrzeby potencjalnych kupujących – dodaje.

Opracowany przez Branch Brothers koncept sklepu zakłada oddziaływanie na zmysły klientów zgodnie z zasadami marketingu sensorycznego: wzroku (jasne, przyjazne dla oka barwy, będące dobrym tłem dla kolorowych produktów), słuchu (delikatna, relaksująca muzyka w tle), oraz dotyku (możliwość dotknięcia przedmiotów dzięki otwartej ekspozycji).

Salon firmowy Altom w Gnieźnie z odświeżonym wyglądem został otwarty 10 marca 2016 r.