REKLAMA
PARTNER PORTALU
×

Szukaj w serwisie

Lubiana obchodzi 50-lecie obecności na rynku. Jak wyglądała ich droga do sukcesu?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 24 wrz 2019 15:00
Lubiana obchodzi 50-lecie obecności na rynku. Jak wyglądała ich droga do sukcesu?
fot. mat. prasowe
Lubiana obchodzi 50-lecie obecności na rynku. Jak wyglądała ich droga do sukcesu?
Lubiana obchodzi 50-lecie obecności na rynku. Jak wyglądała ich droga do sukcesu?
Lubiana obchodzi 50-lecie obecności na rynku. Jak wyglądała ich droga do sukcesu?
Lubiana obchodzi 50-lecie obecności na rynku. Jak wyglądała ich droga do sukcesu?
Lubiana obchodzi 50-lecie obecności na rynku. Jak wyglądała ich droga do sukcesu?

Rocznie produkują prawie 15 000 ton porcelany. Ich produkty zdobią stoły w najlepszych hotelach w Polsce i na świecie, stanowią wyposażenie samolotów takich osobistości, jak król Hiszpanii, czy wiceprezydent Stanów Zjednoczonych, a także… naszych domów. Lubiana S.A. obchodzi 50-lecie obecności na rynku. Tyle wystarczyło, aby stać się największym producentem porcelany stołowej w Polsce i jednym z największych w Europie. Jak wyglądała ich droga do sukcesu?

REKLAMA

Ponad 70 proc. wyrobów produkowanych w Lubianie trafia na międzynarodowe rynki HoReCa. Ich zastawę pokochali Niemcy, Włosi, czy Hiszpanie. Dlatego, porcelanę, produkowaną w Łubianie spotkać możemy nie tylko w Polsce, w takich hotelach jak Sofitel, Hayat, Mariott, czy Westin, ale także na zagranicznych wyjazdach. Wybierasz się do pięciogwiazdkowego hotelu w Kabulu? Tam także zjesz na polskiej porcelanie.

Wróćmy do września 1969 roku

Początki Lubiany sięgają 1 września 1969 r., kiedy w Łubianie zostało otwarte jednozakładowe przedsiębiorstwo produkujące porcelanę. Powstało w ramach planu rozwoju przemysłu ceramicznego, który zakładał stworzenie zakładu porcelany w północnych rejonach naszego kraju.

Dlaczego akurat Łubiana? To właśnie tutaj odnaleziono bardzo dobre warunki wodne, teren umożliwiający powstanie zakładu oraz ludzi, którzy gotowi byli do pracy. Lokalizacja zakładu została zatwierdzona przez Komisję Planowania przy Radzie Ministrów już w lipcu 1962 r., a projekt wstępny dwa lata później. Wszystkie plany tworzone były w oparciu o dążenie do wybudowania w Łubianie Zakładu Porcelany Stołowej na najwyższym, światowym poziomie oraz stałą obserwację rozwoju przemysłu ceramicznego w krajach przodujących oraz przemysłu maszyn ceramicznych.

Ponad 20 lat później, po licznych zmianach i przekształceniach, 31 marca 1992 r., firma stała się jednoosobową spółką akcyjną Skarbu Państwa, a w 1995 r. jej akcje zostały wniesione przez Skarb Państwa do funduszy inwestycyjnych. Po ponad dekadzie, 17 września 2002 pakiet większościowy akcji Lubiana S.A. został sprzedany Zakładom Przemysłu Jedwabniczego Wistil S.A. Natomiast w latach 2003-2012 Lubiana S.A. przejęła 99% kapitału akcyjnego Porcelana Chodzież S.A. oraz 86% udziałów Zakładów Porcelany Ćmielów Sp. z o.o.

W roku 2018 powołano do życia Polską Grupę Porcelanową, będącą połączeniem potencjału dwóch firm: Zakładów Porcelany Stołowej Lubiana S.A. oraz Polskich Fabryk Porcelany „Ćmielów” i „Chodzież” S.A., skupiających cztery wiodące na polskim rynku marki. Razem, tworzą obecnie jedną z największych Grup Kapitałowych w branży.

50 lat później

Dzisiaj Lubiana S.A. to nowoczesna marka oferująca porcelanę stołową na najwyższym, światowym poziomie. Specjalizuje się w produkcji porcelany o wysokich parametrach jakościowych, która doskonale sprawdza się w gastronomii, hotelach, ale też w użytku domowym. Klienci biznesowi oraz indywidualni mogą wybierać spośród wielu fasonów i dekoracji, takich jak: Victoria, Clasic, czy Eto. Systematycznie wprowadzając nowe produkty, często nowatorskie, o nieregularnych kształtach, Lubiana nie tylko dąży do zaspokojenia oczekiwań coraz bardziej wymagających klientów, a - przede wszystkim – wyprzedza je.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.