REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 21 sty 2016 10:45
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura, fot. Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt
Manufaktura – wizja nowego serca Łodzi według Sud Architekt

Pofabryczne budynki, symbol przemysłowej Łodzi, przekształcono w centrum kulturalno-handlowe Manufaktura według projektu Sud Architekt. To największa rewitalizacja zabytkowych budynków w Polsce, zaraz po warszawskiej starówce. O szczegółach projektu opowie Jean-Marc Pivot, wiceprezes zarządu, wspólnik w Sud Architekt Polska podczas 4 Design Days.

REKLAMA

Zabytkowa fabryka Izraela Poznańskiego była jedną z największych fabryk w XIX-wiecznej Łodzi. Dawny symbol potęgi włókienniczej miasta, który popadł w ruinę, został przekształcony w unikalny obiekt na skalę Europy. W ramach inwestycji pracownia Sud Architekt przywróciła do życia 13 zabytkowych budynków na 27-hektarowym terenie, które zostały zaadaptowane na zupełnie nowe funkcje. Dziś Manufaktura to największe centrum handlowo-usługowo-rozrywkowe w Polsce.To pierwszy zrealizowany przez francuskich architektów projekt w Polsce. - To był bardzo trudny projekt pod względem urbanistycznym – jednym z naszych zadań było stworzenie 3-hektarowego placu w mieście, które do tej pory nie posiadało swojej agory. Nad wizją „nowego serca miasta” pracowało wielu architektów z różnych krajów i do ostatniej chwili nie byliśmy pewni, czy nasz projekt zostanie pozytywnie odebrany, czy nie będzie to sztuczny twór, który nie spotka się z akceptacją mieszkańców. Dzisiaj możemy mówić, że się udało – mówił Jocelyn Fillard, dyrektor ds. architektury, wspólnik w Sud Architekt.

Pierwsze pomysły na Manufakturę pojawiły się w 1997 r. Finalnie projekt został oddany w 2006 r. Manufaktura stała się ważnym impulsem do rewitalizacji postindustrialnej przestrzeni w Łodzi.

Inwestor: Apsys Polska, architektura: Sud Architekt, powierzchnia całkowita: 200 tys. mkw.; 110 tys. mkw. GLA, koszt całkowity: 200 mln Euro

Program: handel, usługi, gastronomia, kino, rozrywka, hotel, muzea, plac publiczny. Ponad 250 butików i sklepów, kilkadziesiąt restauracji, 15 sal kinowych, 2 hipermarkety, 12 tys. mkw powierzchni biurowej, w tym bank.

Więcej o projekcie Manufaktury opowie Jean- Marc Pivot, wiceprezes zarządu pracowni Sud Architekt, podczas 4 Design Days w Katowicach.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.