REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

ONZ docenia MAX Burgers i działania pozytywne dla klimatu

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 03 paź 2019 15:16
ONZ docenia MAX Burgers i działania pozytywne dla klimatu
fot. mat. prasowe

ONZ ogłosiła, że szwedzka rodzinna firma MAX Burgers jest jednym ze zwycięzców w tegorocznej edycji UN Global Climate Action Award i jedyną europejską firmą wyróżnioną w kategorii „Go Climate Neutral Now”. MAX został wyróżniony za działania na rzecz ochrony środowiska, które są stawiane za wzór rozwiązań dla innych firm.

REKLAMA

Inicjatywa stojąca za nagrodą to Momentum for Change, która jest częścią projektu Global Climate Action w ramach Sekretariatu ds. Zmian Klimatu ONZ. Z tegorocznej rekordowej liczby nominacji wybrano 15 laureatów. Wszystkie zwycięskie projekty będą kilkukrotnie prezentowane podczas drugiego tygodnia Konferencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu (COP25) w Santiago w Chile w grudniu.

- W tym roku mieliśmy ponad 670 zgłoszeń niesamowitych firm do nagrody przyznawanej przez ONZ – Global Climate Action Award. Z przyjemnością nagradzamy MAX Burgers. Ich pierwsze na świecie menu pozytywne dla klimatu można uznać za drogowskaz w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości. Umożliwiając klientom lepsze zrozumienie wpływu spożywanej żywności na klimat poprzez mierzenie i redukcję śladu węglowego, MAX daje przykład skutecznych rozwiązań na rzecz ochrony klimatu – powiedział Niclas Svenningsen, Manager of the UN Climate Change Global Climate Action Programme.

Według ONZ zmiany klimatu są obecnie największym zagrożeniem dla ludzkości. Bycie pozytywnym dla klimatu wpisuje się w strategię fundamentalnej zmiany, o której mówi Porozumienie paryskie, a którego celem jest zarówno zmniejszenie emisji dwutlenku węgla, jak i jego wychwytywanie z atmosfery jako niezbędne do osiągnięcia globalnego celu, który wynosi 1,5 stopnia. Dostęp do produktów i usług pozytywnych dla klimatu, ułatwiłby konsumentom podejmowanie lepszych wyborów.

- To bardzo ważne docenienie naszych działań w dziedzinie ochrony klimatu. Jako rodzina właścicieli MAX-a jesteśmy niezwykle dumni i mamy nadzieje, że uda nam się zainspirować kolejne firmy do podobnych zmian – powiedział Christoffer Bergfors, Vice President MAX Burgers.

W 2008 roku MAX został pierwszą na świecie siecią restauracji, która wprowadziła oznaczenia śladu węglowego przy produktach w menu i kompensuje wszystkie emisje na każdym etapie łańcucha dostaw, począwszy od ziemi rolniczej aż do pojedynczego gościa w restauracji.

W 2016 roku, liczba wegetariańskich opcji w menu zwiększyła się pięciokrotnie. Celem jest poszerzenie oferty o produkty mające niski wpływ na zmiany klimatyczne, co doprowadzi do 30-procentowego zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w przeciągu 7 lat. Pozostaje to w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju ONZ. W czerwcu 2018 roku, całe menu MAX-a zostało ogłoszone pozytywnym dla klimatu.

- Nie mogę sobie wyobrazić bardziej uskrzydlającej nagrody za naszą pracę w dziedzinie klimatu niż ta, którą otrzymujemy od ONZ. Motywuje to nie tylko nas, ale także inne firmy działające w trosce o środowisko. Kolejnym krokiem jest praca nad globalnym standardem działań pozytywnych dla klimatu – powiedział Kaj Török, Chief Reputations and Chief Sustainability Officer w MAX Burgers.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.