REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Poznań wspiera kreatywnych przedsiębiorców z pokolenia Y

  • Autor: poznan.pl
  • 19 lut 2016 08:56
Poznań wspiera kreatywnych przedsiębiorców z pokolenia Y
fot. Fotolia

Analiza sytuacji kreatywnych przedsiębiorców oraz katalog możliwych rozwiązań na problemy, z którymi boryka się młode pokolenie w Poznaniu - to efekt pierwszej fazy projektu "GEN-Y City - Get into the swing of the city!", realizowanego w ramach unijnego programu URBACT III.

REKLAMA

Pierwsza faza projektu "GEN-Y City - Get into the swing of the city!" realizowana była od września 2015 roku przez Poznań, jako lidera projektu we współpracy z zagranicznymi miastami: Granadą (Hiszpania), Wolverhampton (Wielka Brytania), Kłajpedą (Litwa), Dyneburgiem (Łotwa) i Genuą (Włochy).

- "GEN-Y City - Get into the swing of the city!" jest projektem diagnostyczno-rozwojowym mającym przyczynić się do zanalizowania obecnej sytuacji młodych, kreatywnych przedsiębiorców, reprezentujących tak zwane "pokolenie Y" oraz do wypracowania efektywnych metod i środków ich wspierania. Pokolenie Y to typowi przedstawiciele "klasy kreatywnej", która jest niezbędna dla rozwoju i dobrobytu miasta w XXI wieku - mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Miasta Poznania.

W spotkaniu kończącym pierwszą fazę projektu uczestniczyli dotychczasowi oraz nowi partnerzy.

- Miasto Poznań dąży do tworzenia warunków sprzyjających działalności innowacyjnych firm, nie tylko w sensie prawnym czy administracyjnym, lecz także poprzez poprawę jakości przestrzeni publicznej miasta, rewitalizację i ożywienie centrum - mówi Iwona Matuszczak-Szulc, dyrektor Wydziału Rozwoju Miasta.

Pierwsza faza projektu została uwieńczona sukcesem. Dokonano wstępnej, lecz już dość dogłębnej analizy sytuacji młodych, kreatywnych przedsiębiorców w Poznaniu i miastach partnerskich. Zidentyfikowano podstawowe problemy i dokonano próby opracowania katalogu możliwych rozwiązań, co pozwala na konstruktywne przygotowania do drugiej fazy, która potrwa do marca 2018 roku.

- Celem drugiej fazy jest napisanie Lokalnego Planu Działania, który ma zostać zrealizowany w naszym mieście. Będą się w nim znajdować konkretne rozwiązania problemów, z którymi borykają się młodzi, kreatywni ludzie z pokolenia Y - wyjaśnia dyrektor Iwona Matuszczak-Szulc.

Więcej na poznan.pl.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY