REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Start-up to nie romantyczna idea, to biznes!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 lut 2016 16:57
Start-up to nie romantyczna idea, to biznes!
Sesja „Design+Start-ups. Jak to działa?”

Podczas sesji „Design+Start-ups. Jak to działa?” na 4 Design Days w Katowicach mówiono o przygotowaniu młodych projektantów do prowadzenia biznesu. Jak osiągnąć sukces i nie poprzestać na założeniu start-upu?

REKLAMA

- Zanim założymy start-up, przede wszystkim należy określić rynek, na którym chcemy sprzedawać i dla którego projektować produkty lub usługi. Trzeba określić potrzeby społeczeństwa, ich zainteresowania, nawet styl życia. Sprawdzenie konkurencji to także ważna sprawa, gdy młoda firma stawia pierwsze kroki – mówił Janusz Dramski, Manager Business Link Katowice, Przewodniczący Forum Młodych Przedsiębiorców Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach. Dramski podkreślił, że trzeba przeprowadzić szereg badań, aby móc ułożyć konkretny przekaz dla świata biznesu. - Start-up musi być przygotowany na wiele czynników zewnętrznych, musi to być kompletny mechanizm biznesowy – podsumował.

Zgodził się z przedmówcą Rafał Grobel, przedstawiciel SuperSuper. - Start-up wydaje się być taką romantyczna ideą, pomysłem „na swoje”... To nie takie proste. Start-up to początek biznesu, a biznes rządzi się swoimi prawami i trzeba umieć poruszać się w naprawdę trudnych warunkach. Nie każdy projekt ma szansę się przebić, często potrzeba także talentu lub umiejętności do prowadzenia biznesu. Aby ktoś zainwestował w nasz start-up, musimy mieć naprawdę dobry pomysł – skwitował Grobel.

- Aby mówić o designie powinniśmy najpierw pomyśleć o potrzebach społeczeństwa. Tu nie chodzi jedynie o modne gadżety i meble – dodała zgodnie ze zdaniem przedmówców Monika Ptak-Kruszelnicka, kierownik Referatu Koordynacji EFS, Regionalna Strategia Innowacji, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. - Czy polscy klienci są gotowi na design – pytanie powinno brzmieć czy są gotowi na polski design. Może Polak nie jest w stanie zapłacić zbyt dużo za świetnie zaprojektowany regionalny produkt? Między innymi dlatego każdy start-up powinien najpierw sondować potrzeby i możliwości społeczeństwa, do którego kieruje swoje projekty i produkty – stwierdziła Ptak-Kruszelnicka.

 



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY