REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Start-up to nie romantyczna idea, to biznes!

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 11 lut 2016 16:57
Start-up to nie romantyczna idea, to biznes!
Sesja „Design+Start-ups. Jak to działa?”

Podczas sesji „Design+Start-ups. Jak to działa?” na 4 Design Days w Katowicach mówiono o przygotowaniu młodych projektantów do prowadzenia biznesu. Jak osiągnąć sukces i nie poprzestać na założeniu start-upu?

REKLAMA

- Zanim założymy start-up, przede wszystkim należy określić rynek, na którym chcemy sprzedawać i dla którego projektować produkty lub usługi. Trzeba określić potrzeby społeczeństwa, ich zainteresowania, nawet styl życia. Sprawdzenie konkurencji to także ważna sprawa, gdy młoda firma stawia pierwsze kroki – mówił Janusz Dramski, Manager Business Link Katowice, Przewodniczący Forum Młodych Przedsiębiorców Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach. Dramski podkreślił, że trzeba przeprowadzić szereg badań, aby móc ułożyć konkretny przekaz dla świata biznesu. - Start-up musi być przygotowany na wiele czynników zewnętrznych, musi to być kompletny mechanizm biznesowy – podsumował.

Zgodził się z przedmówcą Rafał Grobel, przedstawiciel SuperSuper. - Start-up wydaje się być taką romantyczna ideą, pomysłem „na swoje”... To nie takie proste. Start-up to początek biznesu, a biznes rządzi się swoimi prawami i trzeba umieć poruszać się w naprawdę trudnych warunkach. Nie każdy projekt ma szansę się przebić, często potrzeba także talentu lub umiejętności do prowadzenia biznesu. Aby ktoś zainwestował w nasz start-up, musimy mieć naprawdę dobry pomysł – skwitował Grobel.

- Aby mówić o designie powinniśmy najpierw pomyśleć o potrzebach społeczeństwa. Tu nie chodzi jedynie o modne gadżety i meble – dodała zgodnie ze zdaniem przedmówców Monika Ptak-Kruszelnicka, kierownik Referatu Koordynacji EFS, Regionalna Strategia Innowacji, Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego. - Czy polscy klienci są gotowi na design – pytanie powinno brzmieć czy są gotowi na polski design. Może Polak nie jest w stanie zapłacić zbyt dużo za świetnie zaprojektowany regionalny produkt? Między innymi dlatego każdy start-up powinien najpierw sondować potrzeby i możliwości społeczeństwa, do którego kieruje swoje projekty i produkty – stwierdziła Ptak-Kruszelnicka.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.