REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Tradycja, technologie, trendy, czyli jak podbić rynek budowlany?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 30 lip 2018 12:28
  Tradycja, technologie, trendy, czyli jak podbić rynek budowlany?
fot. mat. prasowe Caparol

Pięć pokoleń, ponad 120 lat historii, 700 produktów i jeden jbardziej rozpoznawalnych logotypów w branży budowlanej. W czym tkwi tajemnica sukcesu marki Caparol – firmy, która połączyła tradycję z innowacyjnością?

REKLAMA

Wszystko zaczęło się w 1895 r. od wynalezienia przez dr Roberta Murjahna – założyciela niemieckiej firmy DAW – farby do fasad, która wyróżniała się wyjątkową trwałością. Od pierwszych liter najważniejszych składników używanych do produkcji tej farby, czyli kazeiny, parafiny i oleju, wzięła się z kolei nazwa firmy Caparol.

Tradycja – na straży historii

W XXI wieku ta rodzinna firma jest już zarządzana przez piąte pokolenie i zatrudnia blisko 6 tys. pracowników w 15 krajach. Przez ponad 120 lat nie zmieniło się jedno – jakość, która gwarantuje trwałość rozwiązań i zaufanie wykonawców. Właścicielem firmy od zawsze jest ekspert w dziedzinie chemii, dlatego innowacyjność i zastosowanie najnowszych technologii stanowiło i nadal stanowi o sile tej marki. Marka Caparol specjalizuje się w produkcji farb (elewacyjnych i do wnętrz) oraz kompleksowych systemach ociepleń. Od samego początku materiały firmy Caparol były również cenione w zakresie konserwacji zabytków. Produkty ze specjalistycznej linii Histolith były używane między innymi w renowacji Bramy Brandenburskiej, Zamku Książ, Biblioteki Raczyńskich czy Opery Wrocławskiej. Systemy Caparol tworzą też nową historię – rozwiązania z kolorowym słoniem w logo zastosowano podczas budowy Allianz Areny w Monachium, Stadionu Narodowego w Warszawie czy Centrum Kongresowego w Krakowie.

Obecnie, trwałość rozwiązań systemowych Caparol gwarantują przede wszystkim badania oraz inwestycje w najnowsze technologie. Wynikiem prac zespołu specjalistów badań i rozwoju są systemowe rozwiązania, które z powodzeniem wykorzystywane są w produkcji materiałów malarskich. W 6 laboratoriach Grupy DAW, zespół wysoko wykwalifikowanych chemików, techników oraz inżynierów dokłada starań, by receptury produktów były jak najbardziej zaawansowane technologicznie, a jednocześnie idealnie dopasowane do potrzeb wykonawców, inwestorów czy architektów. To wszystko sprawia, że Caparol to nie tylko producent chemii budowlanej, ale przede wszystkim dostawca profesjonalnych rozwiązań.

Technologie, które tworzą innowacje

W swojej ponad 120-letniej historii koncern DAW, do której należy firma Caparol, koncentrował się na tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Firma jako pierwsza na świecie opracowała recepturę farb dyspersyjnych i rozpoczęła produkcję dyspersyjnych farb elewacyjnych. Dzisiaj nowe technologie są opracowywane w sześciu specjalistycznych laboratoriach, a oferta firmy to ponad 700 produktów w 9 kategoriach.

Firma Caparol docenia też ekologiczne rozwiązań. Właśnie dlatego większość farb do wnętrz marki Caparol oznaczona jest znakiem E.L.F, który potwierdza, że są to produkty bezpieczne dla zdrowia zarówno malarza, jak i użytkownika domu czy mieszkania. Materiały E.L.F. nie zawierają konserwantów, lotnych związków organicznych (LZO) czy plastyfikatorów.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.