REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Trzy rodzinne przedsiębiorstwa, trzy duety braci – jedna opowieść o sukcesie

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 09 sty 2018 13:29
 Trzy rodzinne przedsiębiorstwa, trzy duety braci – jedna opowieść o sukcesie
fot. mat. prasowe

Historia sukcesu marki Dornbracht jest także, a przede wszystkim, historią udanych partnerstw. Jej najważniejszymi postaciami od ponad 25 lat są trzy duety braci: Andreas i Matthias Dornbracht, Michael i Christian Sieger oraz Mike i Marc Meiré.

REKLAMA

W trakcie wieloletniej współpracy z Sieger Design i agencją komunikacyjną Meiré und Meiré, Dornbracht zmienił środowisko łazienki i kuchni. - Potrzeba dużego doświadczenia i wyczucia, aby stworzyć coś odpowiedniego dla marki Dornbracht - wyjaśnia Andreas Dornbracht, który wraz ze swoim bratem Matthiasem jest trzecim pokoleniem zarządzającym średniej wielkości przedsiębiorstwem rodzinnym. Bracia przejęli prowadzenie firmy od swojego ojca Helmuta, syna założyciela firmy Aloysa F. Dornbrachta, na początku lat dziewięćdziesiątych. Dornbracht jest obecnie jedną z kilku firm sektora sanitarnego, która nadal pozostaje w rękach rodziny, a jako wiodący producent segmentu premium wytwarza wszystkie swoje produkty w Iserlohn.

- Zarówno Sieger Design, jak i Meiré und Meiré przykładają podobną wagę do jakości jak my i zachowują jej wysokie standardy. Co więcej, są to firmy rodzinne o podobnej kulturze i sposobie myślenia. Podobnie jak my, myślą długoterminowo i dążą do zrównoważonego rozwoju – co jest dużą zaletą w odniesieniu do agencji projektowych i komunikacyjnych – kontynuuje Andreas Dornbracht.

Sieger Design opracował Domani, pierwszą designerską armaturę dla marki Dornbracht, w 1985 roku. W tym czasie Dieter Sieger nadal miał całkowitą kontrolę nad interesami, ale wkrótce potem przekazał je swoim synom. Duet Meiré und Meiré przejął całą komunikację dla producenta baterii premium z Iserlohn na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku. Od tamtej pory partnerstwo zaowocowało efektywną współpracą.

- Nasza relacja biznesowa obecnie opiera się w dużo większym stopniu na pracy zespołowej niż na początku. Wcześniej wysyłałeś brief, a następnie trzy miesiące później, otrzymywałeś kompletną koncepcję. Teraz nieustannie wymieniamy się pomysłami i informacjami z zespołami w Sieger Design i Meiré und Meiré – deklaruje Andreas Dornbracht, który odpowiada w firmie za strategię, finanse oraz komunikację i marketing. Matthias Dornbracht sprawuje natomiast pieczę nad rozwojem systemów i technologii, a także nad kwestiami operacyjnymi. „Obaj partnerzy są zaangażowani w proces opracowywania produktu od samego początku. Technologia, design, marketing i komunikacja są zawsze ściśle ze sobą powiązane.

Dornbracht od trzech dekad nieprzerwanie wyznacza standardy, czy to dzięki ikonom designu, takim jak Tara i MEM, czy rozwiązaniom do cyfrowego sterowania wodą – Smart Water i Ambiance Tuning Technique (ATT), czy eUnit Kitchen i Water Zones, bądź Horizontal Shower i Sensory Sky lub też najnowszej koncepcji LifeSpa. - Jeśli spojrzysz na te kamienie milowe jako całość, zdasz sobie sprawę, że to, co czyni markę Dornbracht tak wyjątkową, to stojąca za nią kultura i chęć wprowadzania innowacji – mówi Mike Meiré. Michael Sieger podkreśla w tym kontekście również gotowość do podejmowania ryzyka. - Szczególną cechą naszej współpracy z Dornbracht jest to, że wdrażamy koncepcje produktów, o których wiemy, że będą początkowo stanowić wyzwanie dla tradycyjnego rynku - dodaje.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY