REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 22 lut 2018 11:44
Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta
Paneliści podczas sesji "Autonomia i niezależność twórcy", fot. PTWP
Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta
Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta
Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta
Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta
Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta
Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta

Określeniu idealnego modelu współpracy projektanta i producenta służyła debata, w której udział wzięli m.in. Michał Biernacki – szef designu pracowni projektowej Code Design, René Hougaard – designer, właściciel Arde design studio oraz Józek Madej – architekt interdyscyplinarnego biura projektowego musk kolektyw.

REKLAMA

Punktem wyjścia do dyskusji prowadzonej przez Omenę Mensah - właścicielkę marki Ammadora, było pytanie, jak połączyć wizję projektanta, możliwości techniczne producenta i założenia biznes planu, aby finalnie osiągnąć sukces.

- Osobiście uważam, że problem leży w tym, iż projektanci z założenia nie potrafią prowadzić procesu projektowego i spinać wszystkich rzeczy, które są istotne w tym, skomplikowanym bądź co bądź, procesie - rozpoczął debatę Józek Madej. - Na studiach uczą myślenia konceptualnego i tego, jak dobrze projektować. Finalnie to producent podejmujący współpracę z  projektantem musi wiedzieć na czym polega i jak wygląda proces projektowy. Twardych reguł biznesu projektant uczy się od producenta. Często też niestety szwankuje komunikacja na linii projektant – producent. Natomiast jeśli ludzie, którzy uczestniczą w danym procesie projektowym są otwarci i potrafią się komunikować to nie jest problemem wykonanie odpowiednich konstrukcji czy dobranie materiałów tak, aby finalny produkt był opłacalny w produkcji i się sprzedawał.

Poparł go Michał Biernacki, dodając, że do każdego nowego projektu podchodzi z myślą „wiem, że nic nie wiem”. - Za każdym razem wchodzimy w ścisłą symbiozę z producentem. Zaczynamy zawsze od researchu, od poznania produktu „od podszewki”, czyli technologii i materiałów wykorzystywanych w produkcji. Dopiero później przechodzimy do projektowania. Nigdy odwrotnie. I takie podejście od lat bardzo dobrze się sprawdza. Nie wyobrażam sobie, żeby najpierw tworzyć wizję, a dopiero później „wchodzić” w technologię.

Zdaniem uczestników debaty technologia i design nawzajem się napędzają. Czasem technologia stwarza nowe możliwości dla designu, a czasem ciekawe pomysły i wizje zmuszają do rozwoju technologii. Nowe technologie i modele biznesowe pozwalają na coraz większą personalizację produktów, dostosowywanie ich do oczekiwań konkretnych klientów.

- Coraz więcej producentów mebli, dla których dostarczamy nasze płyty, ma gotowe biblioteki z projektami mebli, które klient sam może sobie spersonalizować, złożyć swój zestaw – stwierdził Przemysław Staroń. - Nie znaczy to jednak, że za kilka lat klient zastąpi projektanta. Personalizacja produktu sprowadza się do wyboru np. frontów meblowych czy innych detali, jednak główną linię i bryłę mebla nadal wyznacza i będzie wyznaczać projektant.

Innym obserwowanym obecnie trendem, na który zwrócili uwagę rozmówcy, jest tworzenie produktów, które klient może w prosty i szybki sposób zmienić, np. wymieniając obicia, fronty czy uchwyty mebli. W związku z coraz większą mobilnością ludzi, częstszą niż dawniej zmianą miejsca zamieszkania, rośnie zapotrzebowanie na produkt łatwy i tani w montażu, który można szybko spakować i przewieźć do nowego mieszkania.



Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.