REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 20 lut 2018 11:39
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
Paneliści podczas sesji "Design hotelu musi się rozwijać w duchu innowacji", fot. PTWP
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"
W przypadku hoteli nie ma "małej czarnej"

Proces projektowania wnętrz hotelowych musi stawiać człowieka i jego potrzeby w centrum uwagi. Dopiero potem tworzony jest design, który tak naprawdę ściśle jest związany z emocjami pojawiającymi się u gościa. Rolą projektanta i inwestora jest to, aby opowiedzieć historię i sprawić, aby odwiedzający chciał wiernie powracać do hotelu. Do takich wniosków doszli prelegenci sesji „Design hoteli musi się rozwijać w duchu innowacji” podczas 4 Design Days.

REKLAMA

W dyskusji wzięli udział: Magdalena Adamus, założycielka pracowni LOFT, Paweł Grochowski, członek zarządu Grupy Arche oraz Piotr Kalinowski, CEO, Design Director, MIXD – Interior Experience Design. Panel dyskusyjny poprowadziła Omenaa Mensah, prezenterka telewizyjna.

Im starsza metryka, tym lepiej

Pierwsze pytanie, z którym musieli się zmierzyć paneliści dotyczyło trudności projektowania hoteli wynikających z metryki obiektu. Dla Grupy Arche im starsza metryka, tym lepiej. - Większe trudności nam sprawia budowanie domów wielorodzinnych oraz budynków współczesnych, niż tych zabytkowych. Dla nas to jest pasja i przygoda. My żyjemy tymi inwestycjami – mówił Paweł Grochowski, członek zarządu Grupy Arche. – Trudność polega na tym, aby odnaleźć kompromis pomiędzy budynkami zabytkowymi, a współczesnymi – dodał.

Według Magdaleny Adamus z pracowni LOFT, w projektowaniu hoteli najtrudniejsze jest połączenie potrzeb wszystkich ludzi związanych z inwestycją hotelową, które często są sprzeczne. - Hotelarz chce dobrze zarabiać, a gość mało zapłacić i się dobrze czuć. Stworzenie pięknego wnętrza, czyli takiego które zapamiętamy na długo, w zabytkowym budynku jest dużo łatwiejsze niż w nowym budynku. Ludzie boją się nowoczesności, uważają, że technologie to "straszne rzeczy" - mówiła architektka. – Styl życia się niezwykle zmienia, ludzie podróżują w różnym wieku – zarówno młodzi, jak i starzy. Przedłuża się czas naszej aktywności. Potrzeby różnych grup ludzi powinny być w centrum projektowania – twierdzi Magdalena Adamus.

Piotr Kalinowski przyznaje, że z każdy projekt jego pracownia zaczyna jako tabula rasa. - Projektowanie hoteli wymaga wytworzenia swego rodzaju doświadczenia we wnętrzu, które kieruje gościem. Dla nas jest to coś pomiędzy intuicją a psychologią. Gdy wchodzimy do środka danego obiektu, każdy z nas odkrywa pewne warstwy wrażeń. Dla naszej pracowni wnętrze historyczne czy nowoczesne to takie samo wyzwanie. Z każdym projektem redefiniujemy siebie, aby podejść do niego indywidualnie. Obecnie projektujemy hotel typu condo na Bali – będzie to obiekt wykonany ze… śmieci pozostawionych przez turystów. Całe wyposażenie wnętrz będzie wykonane z ekologicznych elementów – mówił Kalinowski. Tym samym podkreślił, że w Polsce mocno rozwija się myślenie ekologiczne. - Ekologią jest m.in. korzystanie z lokalnym producentów mebli. Człowiekowi korzystającego z hotelu na Bali chcemy zapewnić luksus, ale będzie to użytkownik świadomy, który z szacunkiem będzie traktował obszar, na którym się znajduje. To myślenie powoli przenosi się na nasz kraj - dodał. 



Rekomendowane dla Ciebie


FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.



REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.