REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Wielki sukces projektantów Opus B Brand Design i Krakowa

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 sie 2017 12:24
Wielki sukces projektantów Opus B Brand Design i Krakowa
fot. mat. prasowe
Wielki sukces projektantów Opus B Brand Design i Krakowa
Wielki sukces projektantów Opus B Brand Design i Krakowa
Wielki sukces projektantów Opus B Brand Design i Krakowa
Wielki sukces projektantów Opus B Brand Design i Krakowa

Nagrody Red Dot Award: Communication Design 2017 zostały przyznane. Uznani na świecie eksperci docenili współpracę projektantów Opus B Brand Design z Miastem Kraków. To wielki sukces przygotowanego przez agencję projektu systemu identyfikacji wizualnej miasta.

REKLAMA

Opus B Brand Design otrzymał Red Dot Award: Communication Design 2017 za koncepcję i realizację systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nagrody w konkursie Red Dot stanowią gwarancję najwyższej jakości produktów i doskonałego wzornictwa, są bez wątpienia najważniejszymi w branży projektowania, a specjaliści okrzyknęli je "Oscarami designu".

Tegoroczne nagrody są efektem oceny jury, w którym zasiadło 24 niezależnych ekspertów związanych z designem. Wybierając zwycięskie projekty pod uwagę wzięto takie cechy produktów, jak kreatywność i wysoka jakość projektowania.

– Cieszę się, że agencje, projektanci i firmy z całego świata po raz kolejny podjęły rywalizację w ramach Red Dot: Communication Design. Istotne jest, aby swoje projekty i osiągnięcia poddawać ocenom, aby nieustannie poprawiać i maksymalizować swoją efektywność. Tegorocznym zwycięzcom gratuluję wysokiej jakości nadesłanych prac. Nagroda Red Dot świadczy o obraniu odpowiedniej strategii projektowej – mówi prof. Peter Zec, założyciel i prezes Red Dot Award.

Zasmakuj w Krakowie – nagrodzony projekt SIW

Wyzwaniem dla projektantów Opus B było stworzenie systemu, który jest konsekwentny i jednocześnie elastyczny. – Kraków posiada bogatą tradycję, jest nowoczesny i aspirujący, dlatego nowy system komunikacji wizualnej musi identyfikować się z miejscem, dla którego powstał. Powinien być elastyczny i prowokować do nowych ciekawych rozwiązań – tłumaczy Paweł Frej, Brand Design Director w Opus B.

Nowy system identyfikacji wizualnej Krakowa oparty został na motywie mapy. Charakterystyczna miejska struktura, jako przewodni motyw graficzny pozwoliła na konsekwentną prezentację miasta z nowej perspektywy.

– Naszym celem było zaprojektowanie systemu, który ustala pewne ramy projektowe, dlatego stworzyliśmy zestaw czterech narzędzi: mapę, ikony, ramę oraz chmury – wyjaśnia Paweł Frej.

Projektanci podkreślają, że motyw mapy jest bardzo pojemnym środkiem narracji. Symbole Krakowa stały się pretekstem do opowiadania miejskiej historii za pomocą alfabetu ikon, a rama ściśle porządkuje komunikację, wzmacnia przekaz i podkreśla liczbę przedsięwzięć realizowanych przez Kraków. Rolą chmury jest natomiast generowanie przestrzeni do dyskusji.

– Miasto tworzą ludzie: mieszkańcy, turyści, przedsiębiorcy – słowem: wszyscy użytkownicy przestrzeni miejskiej. A dzisiaj miasto to także marka, która ma za zadanie realizować cele komunikacyjne, strategiczne i biznesowe. Ma być silna, wyróżniająca, powinna odpowiadać na potrzeby i budzić emocje. Ta idea znalazła się u podstaw systemu identyfikacji wizualnej Krakowa. Nowy system to wspólny mianownik dla wszystkich działań komunikacyjno-promocyjnych miasta, realizowanych przez różnorodne jednostki organizacyjne. Kraków jest miastem wielu znaczeń, za pomocą nowego systemu identyfikacji chcieliśmy ułożyć je w spójną narrację, w której pozostanie też miejsce na nowe historie. Realizujemy wiele działań budujących markę Kraków, tym bardziej cieszy fakt, że tak ważny dla nas projekt, został dostrzeżony i doceniony przez ekspertów branży design z całego świata – mówi Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Do tej pory – oprócz Krakowa - nagrodą Red Dot za system identyfikacji wizualnej zostało wyróżnione państwo Katar, Moskwa oraz włoskie miasto Meran.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.