REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Maarten Pieters, gość specjalny 4DD: Design będzie się koncentrował na projektowaniu relacji

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 18 sty 2019 12:02
Maarten Pieters, gość specjalny 4DD: Design będzie się koncentrował na projektowaniu relacji
Maarten Pieters, Head of Co-creation & People Insight, Signify

- Design odgrywa kluczową rolę zarówno w przypadku przełomowych technologii, rozwiązań czy usług, jak i tych, które mają już pewną, ustabilizowaną pozycję na rynku. Dzieje się tak, ponieważ służy on ulepszaniu doświadczeń klienta - mówi Maarten Pieters, Head of Co-creation & People Insight, Signify. Ekspert będzie jednym z prelegentów tegorocznej edycji 4 Design Days.

REKLAMA

Jak zdobyć uwagę klienta i znaleźć szybki i tani sposób na tworzenie innowacyjnych produktów?

Maarten Pieters, Head of Co-creation & People Insight, Signify: Idea ko-kreacji opiera się na zaangażowaniu w kreatywny proces twórczy zarówno przedstawicieli danej organizacji, jak i grupy docelowej na wszystkich etapach rozwoju projektu. Taka współpraca zmniejsza ryzyko błędów, nietrafionych decyzji inwestycyjnych, oszczędza czas i buduje lojalność. Działając w ten sposób, organizacja komunikuje się z rynkiem w sposób optymalny. Jest w stanie szybko reagować na zmiany i tworzyć wartościowe innowacje, które są ważne dla klienta końcowego. Ko-kreacja jest tym, co sprawia, że dobre pomysły wypracowane przez organizacje, stają się fantastyczne w oczach użytkowników. 

Jak zaadaptować podejście ko-kreacji w całej organizacji?

Można na to spojrzeć z dwóch stron. Z jednej strony mogą być to działania wypracowane wspólnie przez organizacje ze startupami. Takim przykładem wyjścia poza mury firmy i otwarcia się na świat jest IKEA Bootcamp. Z drugiej strony ko-kreację należy postrzegać jako pewien sposób myślenia, który powinno się stale rozwijać w organizacji tak, aby stał się standardem pracy twórczej. Jak zaadoptować ko-kreację w firmie i zacząć ją stosować? Nie ma jednej odpowiedzi. Każda korporacja musi przejść tę ścieżkę samodzielnie i świadomie zadać sobie pytania, co chce w ten sposób uzyskać.

Jaki jest związek pomiędzy biznesem a designem? Czy są organizacje, które zauważają, że idea ko-kreacji jest wartościowa i chcą ją wspierać?

Obecnie jest to temat bardzo gorący. Firmy potrzebują znacznie więcej kompetencji z obszaru projektowania niż kiedyś. McKinsey niedawno opublikował badanie pokazujące zależność pomiędzy designem a wynikami finansowymi przedsiębiorstwa. Design odgrywa kluczową rolę zarówno w przypadku przełomowych technologii, rozwiązań czy usług, jak i tych, które mają już pewną, ustabilizowaną pozycję na rynku. Dzieje się tak, ponieważ służy on ulepszaniu doświadczeń klienta. Dotyczy to zarówno rynku B2C, jak i B2B. W następnym kroku design będzie natomiast koncentrował się na projektowaniu relacji. W tym obszarze ko-kreacja odegra jeszcze większą rolę, ponieważ pozwala ona budować długoterminowe, oparte na zaufaniu relacje pomiędzy firmą a jej klientami.

--------

Maarten Pieters jest gościem specjalnym tegorocznej edycji 4 Design Days. Prelegent będzie brał udział w sesji inaugurującej drugi dzień wydarzenia o nazwie "Design – droga do innowacyjności i wyższych przychodów".

4 Design Days to największa w tej części Europy impreza poświęcona nieruchomościom, architekturze i designowi. W wydarzeniu weźmie udział ponad 9 tys. gości biznesowych oraz ponad 25 tys. zwiedzających. Pierwsze dwa dni 4 Design Days (24-25 stycznia 2019 r.) adresowane są do profesjonalistów zajmujących się nieruchomościami, architekturą i wzornictwem. Odbędzie się kilkadziesiąt sesji dyskusyjnych z udziałem cenionych architektów i designerów, inwestorów i deweloperów, producentów i dystrybutorów oraz ekspertów. Istotnym elementem imprezy będą wystawy.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.