REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?

  • Autor: biznesmeblowy.pl
  • 28 sty 2019 12:01
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?
fot. PTWP
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?
4 Design Days: Konkursy architektoniczne - jak spełniają swoją rolę?

Są architekci, którzy mówią, że konkursy dla architektów są szansą na zaistnienie na rynku, przebicie się i promocję. Są i tacy, którzy twierdzą, że to duże ryzyko, koszty i niewiadoma. O blaskach i cieniach konkursów dla architektów rozmawiali eksperci w trakcie panelu dyskusyjnego na 4 Design Days.

REKLAMA

Czy prestiż konkursów architektonicznych maleje, czy wręcz przeciwnie? To pierwsze pytanie, które padło w trakcie dyskusji.

- Moim zdaniem prestiż, zwłaszcza niektórych konkursów, rośnie. Mówię tu szczególnie o tych z długą historią. Pojawiają się też nowe konkursy tworzone z głową. Te także cieszą się estymą wśród architektów. Są też konkursy, które pozostawiają wiele do życzenia. Dlatego nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie – mówił Ivan Blasi.

- Konkursy mają się lepiej niż kiedykolwiek. Nawet deweloperzy, którzy nie muszą korzystać z formy konkursowej decydują się na ogłaszanie konkursów. Są przekonani, moim zdaniem słusznie, że to najlepszy sposób na wyłonienie właściwego projektu – dodał Wojciech Kotecki.

- Konkursy zawsze były i są najlepszą i najszybszą formą promocji architekta i jego awansu – mówił Jacek Lenart.

Nie mogło zabraknąć pytania o to, w jakich konkursach i dlaczego warto brać udział?

- Większość projektów, które realizujemy pochodzi z konkursów. My wolimy startować w konkursach zamkniętych, dwuetapowych z ograniczoną liczbą uczestników, w których zwracane są koszty uczestnictwa. Brak zwrotu kosztów jest dużym ryzykiem dla biur architektonicznych. Dużą wartością jest dla nas nauka, którą czerpiemy z uczestnictwa w konkursach – mówiła Magdalena Federowicz-Boule.

Na koniec eksperci dyskutowali o tym, jaki powinien być dobry konkurs?

- Jest kilka czynników, które składają się na dobry konkurs. Przede wszystkim są to: ciekawy temat, profesjonalne jury, odpowiedni budżet oraz dwa etapy. My wiemy jak zrobić taki konkurs jednak nie zawsze da się go zrealizować. Najczęściej na drodze stają finanse, czyli zbyt mały budżet – mówił Bohdan Lisowski.

Sporo miejsca poświęcono też roli jury w organizacji profesjonalnego, prestizowego konkursu dla architektów.

W dyskusji udział wzięli: Ivan Blasi, architekt, koordynator międzynarodowego konkursu architektonicznego im. Miesa van der Rohe, Magdalena Federowicz-Boule, architekt, prezes zarządu, Tremend Sp. z o.o., Wojciech Kotecki, architekt, urbanista, BBGK Architekci Sp. z o.o., Jacek Lenart, wiceprezes ds. legislacji, Stowarzyszenie Architektów Polskich, Bohdan Lisowski, prezes, Odział Kraków, Stowarzyszenie Architektów Polskich. Moderatorką dyskusji była Agnieszka Kaczmarska, prezes, Odział Katowice, Stowarzyszenie Architektów Polskich.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.