REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Active Village z widokiem na Śnieżkę. Znamy zwycięzcę konkursu na najlepszy projekt

  • Autor: propertydesign.pl
  • 12 gru 2016 13:48
Active Village z widokiem na Śnieżkę. Znamy zwycięzcę konkursu na najlepszy projekt
Active Village w Karpaczu, wizualizacja pracowni architektonicznej Gravitacja
Active Village z widokiem na Śnieżkę. Znamy zwycięzcę konkursu na najlepszy projekt
Active Village z widokiem na Śnieżkę. Znamy zwycięzcę konkursu na najlepszy projekt
Active Village z widokiem na Śnieżkę. Znamy zwycięzcę konkursu na najlepszy projekt

Zakopiańska pracownia architektoniczna Gravitacja została laureatem konkursu na koncepcję architektoniczną najnowszej inwestycji Kristensen Group w Karpaczu. Kapituła konkursu doceniła projekt m.in. za wykorzystanie istniejących zasobów natury, walory architektoniczne i rozwiązania, które będą zachęcać do aktywnego wypoczynku.

REKLAMA

Kapituła przyznała Grand Prix i 15 tys. zł za właściwą skalę osiedla i pokazanie dobrej funkcji współczesnej architektury, szacunek do przyrody, wykorzystanie istniejących zasobów natury, subtelną, uporządkowaną architekturę i ciekawe rozwiązania, które będą zachęcać do aktywnego wypoczynku.

Dusza działki

- Szukaliśmy projektu, który odkrywa duszę pięknej i trudnej działki przy ul. Partyzantów. W koncepcji Gravitacji zachowana jest m.in. naturalna roślinność górskiej hali i wyeksponowane są leżące tam wanty (głazy) – mówi Jacek Twardowski, dyrektor zarządzający Kristensen Group

- Zwycięska praca ujęła nas takim rozplanowaniem osiedla, dzięki któremu z salonu każdego domu jest piękny widok na góry. Dodatkowo zaproponowana architektura nie przytłacza natury - dodaje Zbigniew Reszka, prezes Arch Deco.

- Mieszkamy i pracujemy w Zakopanem, wiemy więc, że widok na góry to ważny atrybut, który należy uwzględnić przy projektowaniu osiedla apartamentów wakacyjnych – mówi Dominika Kasieczko z Gravitacji. – Największym wyzwaniem było poradzenie sobie ze spadkiem terenu i znalezienie egalitarnego rozwiązania koncepcyjnego, dzięki któremu atrakcyjny widok będą mieli również właściciele niższych partii działki – dodaje Dominika Kasieczko.

Kapituła wyróżniła także pracownię WXCA z Warszawy reprezentowaną przez Martę Sękulską-Wrońską, przyznając jej drugie miejsce i 5 tys. zł za piękną koncepcję kameralnego osiedla, która wyzwala emocje i wkomponowuje się w otoczenie. Trzecie miejsce i 2 tys. zł poszło do rąk Wojciecha Drajewicza z ArCADy z Jeleniej Góry za wyjątkową zgodność na etapie przedstawiania koncepcji z miejscowym planem. Swojego faworyta wskazali również internauci i okazał się nim projekt przedstawiony przez Magdalenę Pawlak z Warszawy (koncepcja otrzymała 286 ważnych głosów z 1010 oddanych). Głosujący podkreślali w uwagach m.in. różnorodność i nowoczesność zaproponowanej architektury czy przemyślaną strefę aktywną i dla dzieci.

Prace konkursowe złożyli także: JSK Architekci biuro we Wrocławiu, SK-Architekci z Jeleniej Góry, Pracownia Architektury Dom z Jeleniej Góry, Studio Projekt z Cieszyna, spółka ZEW z Warszawy.

Czteroosobowe jury w składzie Jacek Twardowski, Wojciech Baran, Zbigniew Reszka
i Marek Wielgo oceniało zakodowana prace. Do momentu ogłoszenia wyników na gali zakończenia konkursu panowie nie znali autorów nagrodzonych projektów.

Zwycięski zespół został zaproszony do negocjacji z inwestorem. – Chcielibyśmy otrzymać pozwolenie na budowę najpóźniej w drugiej połowie 2017 r., czeka nas więc intensywnych kilka miesięcy. Jeszcze w grudniu spotkamy się z Gravitacją, by rozmawiać o szczegółach współpracy - mówi Wojciech Baran, dyrektor zarządzający Kristensen Group. Inwestycja powstanie w dwóch lub trzech etapach, a zakończenie pierwszego planowane jest na pierwszy kwartał 2019 r. Na działce, położonej na wysokości 800 m n.p.m., która ma blisko 3 hektary zostanie wybudowanych około 120 apartamentów.

Koszt przedsięwzięcia jest szacowany na 35 mln zł. Osiedle przy ul. Partyzantów będzie trzecią inwestycją Kristensen Group w Karpaczu.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY