REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Design dla świata za 20 lat - zaprojektuj i wygraj w konkursie producenta aut

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 10 maj 2017 12:01
Design dla świata za 20 lat - zaprojektuj i wygraj w konkursie producenta aut

Jak będą wyglądać przedmioty codziennego użytku w 2037 roku – akcesoria, ubrania, biżuteria, sprzęty i jakie będą pełnić funkcję? Czym będzie charakteryzować się wnętrze samochodu przyszłości? Jakie znaki posłużą nam do komunikacji z samochodami za 20 lat? "Mazda Design 2017/37 – Piękno przyszłości" to nowa odsłona konkursu projektowego, który od siedmiu lat nagradza najlepsze, nowoczesne projekty z dziedziny designu. Prace w tegorocznej edycji można zgłaszać do 10 września br.

REKLAMA

Konkurs zyskał nową strukturę, nowe zasady, a także identyfikację graficzną i logo, stworzone przez znanego grafika Oskara Podolskiego. Dotychczasowe realizacje charakteryzowały się funkcjonalnością, ciekawymi rozwiązaniami estetycznymi oraz pozostawały w zgodzie z zasadami dobrego wzornictwa oraz wartościami wyznawanymi przez Mazdę. Tegoroczny konkurs stanowi kontynuację tego podejścia, ale skierowany jest wyłącznie do studentów i absolwentów szkół oraz kierunków artystycznych i projektowych, a aby podkreślić jego przełomowość, stawia przed uczestnikami zupełnie nowe cele – odnoszące się do świata przyszłości z 2037 roku.

W tym roku zadaniem uczestników będzie stworzenie oryginalnej, nowatorskiej pracy w jednej z trzech kategorii: Człowiek, Przestrzeń oraz Znak. Projekty muszą spełniać wysokie wymagania estetyczne, przełamywać obecne konwencje i być spójne z filozofią projektowania Mazdy – KODO: Dusza Ruchu. Ale to nie wszystko – poza dobrym designem, organizatorzy ósmej edycji konkursu oczekują także spojrzenia w przyszłość – i to w pełnym tego słowa znaczeniu.

- Funkcjonalność to reguła, która prawdopodobnie będzie rządzić estetyką przyszłości i światem designu w 2037 roku. – mówi o tematyce konkursu główny projektant Mazdy w Europie i przewodniczący jury Kevin Rice. – Rozumiem ją jako idealną jedność i harmonię pomiędzy człowiekiem a przedmiotami z jego otoczenia – tak jak w filozofii Jinba Ittai, która przyświeca nam przy projektowaniu samochodów Mazda. Naszym zadaniem na przyszłość – designerów – powinno być projektowanie sposobów na osiągnięcie harmonii ze światem. Czyli tworzenie takich rzeczy osobistych, prywatnych przestrzeni, a nawet własnych znaków, które będą tę harmonię kreować i podtrzymywać.

Kategorie konkursowe w tym roku to:

Człowiek: Jedną z nowości konkursu Mazda Design 2017/37 jest konieczność głębszego namysłu nad interakcją pomiędzy człowiekiem a rzeczami codziennego użytku, które w coraz większym stopniu definiują jakość naszego życia i poczucie piękna. Dlatego jednym z zadań postawionych przed uczestnikami tej edycji jest zaprojektowanie rzeczy osobistej (istniejącej współcześnie lub takiej, która dopiero zostanie wymyślona) – akcesoriów, elementów garderoby, biżuterii, urządzeń i drobnych sprzętów, które w 2037 będą bezpośrednio towarzyszyć nam w całodziennej aktywności. Zaprojektowane przedmioty mają wnosić nową jakość do codziennego życia i na nowo określać stosunek pomiędzy człowiekiem  a światem zewnętrznym.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.