REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 maj 2017 09:00
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
Panel dyskusyjny Design - inteligentne narzędzie, które pobudza przedsiębiorstwa.
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?

Czy konkursy dla projektantów organizowane przez producentów to dobry pomysł? Jak to wygląda z punktu widzenia designerów? Czy warto w nich uczestniczyć? O tym rozmawialiśmy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA

- Konkurs z punktu widzenia producenta to świetny pomysł, bo nie ponoszą tu kosztów. My jako firma projektowa, startując w takim konkursie, musimy zainwestować i bardzo możliwe, że z tej „inwestycji” nie otrzymamy zwrotu – mówi Jacek Chrzanowski, założyciel i projektant, One/One Lab i dodaje, że może na etapie studenta to dobry pomysł, aby wziąć udział w takim konkursie i zbudować portfolio.

- W życiu zrobiłem trzy konkursy – tak w ramach treningu. Moim zdaniem, firmy na drodze konkursowej zbierają w sposób najtańszy wiedzę, robią taki research, jak inne osoby widzę pewien problem. Dla mnie taki konkurs jest niemoralny i nie fair w stosunku do projektantów – zauważa Oskar Zięta, architekt, projektant procesów, prezes zarządu, Zieta Prozessdesign i dodaje, że lepszą formę są workshopy, gdzie wygrani są po jednej i drugiej stronie.

Zdaniem Ewy Gołębiowskiej, dyrektor, Zamek Cieszyn, konkursy, które skierowane są dla studentów mają charakter bardziej ideowy, niż wdrożeniowy. - Jestem przeciwnikiem konkursów skierowanych dla wszystkich, bez żadnych wymogów formalnych. To jest nieszczęście, przypadkowi jurorzy, często urzędnicy i wybierają na zasadzie: jak się komu podoba. Znam niewiele firm, które ogłaszają konkursy na produkty, które potem wdrażają - to jest ryzykowane dla biznesu i chyba nieopłacalne – podkreśla.

- Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak naprawdę nikt nie patrzy na to, że producent ponosi koszty związane z nowym produktem i nikt nam nie gwarantuje sukcesu – przekornie zauważa Marcin Barański, dyrektor generalny, Meble Vox i nadmienia, że jego firma nie robi takich konkursów. - Gdyby jednak nie było popytu na tego typu konkursy, to ich by nie organizowano. Dla niektórych młodych może być to jedyna szansa, aby się pokazać. Poza tym, każdy ma wolną wolę, jak ktoś nie chce brać udziału w konkursach to niech w tym nie uczestniczy – konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY