REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 maj 2017 09:00
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
Panel dyskusyjny Design - inteligentne narzędzie, które pobudza przedsiębiorstwa.
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?
EEC: Konkursy dla designerów. Czy to ma sens?

Czy konkursy dla projektantów organizowane przez producentów to dobry pomysł? Jak to wygląda z punktu widzenia designerów? Czy warto w nich uczestniczyć? O tym rozmawialiśmy podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

REKLAMA

- Konkurs z punktu widzenia producenta to świetny pomysł, bo nie ponoszą tu kosztów. My jako firma projektowa, startując w takim konkursie, musimy zainwestować i bardzo możliwe, że z tej „inwestycji” nie otrzymamy zwrotu – mówi Jacek Chrzanowski, założyciel i projektant, One/One Lab i dodaje, że może na etapie studenta to dobry pomysł, aby wziąć udział w takim konkursie i zbudować portfolio.

- W życiu zrobiłem trzy konkursy – tak w ramach treningu. Moim zdaniem, firmy na drodze konkursowej zbierają w sposób najtańszy wiedzę, robią taki research, jak inne osoby widzę pewien problem. Dla mnie taki konkurs jest niemoralny i nie fair w stosunku do projektantów – zauważa Oskar Zięta, architekt, projektant procesów, prezes zarządu, Zieta Prozessdesign i dodaje, że lepszą formę są workshopy, gdzie wygrani są po jednej i drugiej stronie.

Zdaniem Ewy Gołębiowskiej, dyrektor, Zamek Cieszyn, konkursy, które skierowane są dla studentów mają charakter bardziej ideowy, niż wdrożeniowy. - Jestem przeciwnikiem konkursów skierowanych dla wszystkich, bez żadnych wymogów formalnych. To jest nieszczęście, przypadkowi jurorzy, często urzędnicy i wybierają na zasadzie: jak się komu podoba. Znam niewiele firm, które ogłaszają konkursy na produkty, które potem wdrażają - to jest ryzykowane dla biznesu i chyba nieopłacalne – podkreśla.

- Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Tak naprawdę nikt nie patrzy na to, że producent ponosi koszty związane z nowym produktem i nikt nam nie gwarantuje sukcesu – przekornie zauważa Marcin Barański, dyrektor generalny, Meble Vox i nadmienia, że jego firma nie robi takich konkursów. - Gdyby jednak nie było popytu na tego typu konkursy, to ich by nie organizowano. Dla niektórych młodych może być to jedyna szansa, aby się pokazać. Poza tym, każdy ma wolną wolę, jak ktoś nie chce brać udziału w konkursach to niech w tym nie uczestniczy – konkluduje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.