REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Neon nowym symbolem Wrocławia?

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 10 sie 2016 09:35
Neon nowym symbolem Wrocławia?
Eryk Nalberczyński i zwycięski projekt

1600 propozycji, 11 projektów finałowych, 6000 oddanych głosów i efekt w postaci nowego wrocławskiego neonu. Za nami rozstrzygnięcie konkursu „Kolej na neon".

REKLAMA

Celem konkursu było zaprojektowanie neonu, który stanie się częścią inwestycji Lokum Victoria budowanej we Wrocławiu. Zadaniem uczestników w pierwszym etapie było zaproponowanie hasła, które znajdzie się na neonie. Zainteresowanie było ogromne. Jury, w skład którego wchodzili m.in. przedstawiciele Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu oraz Fundacji Neon Side wyłoniło spośród 1600 prac zwycięską propozycję – „Wrocław. Sto mostów – milion uśmiechów” autorstwa wrocławianki Doroty Rogacz. Hasło to budzi skojarzenia z przenikaniem się miasta i płynącej przez nie Odry. Podkreśla ono, że Wrocław to miejsce otwarte i pełne przyjaznych ludzi.

Drugi etap konkursu był przeznaczony dla projektantów. Ich zadaniem było opracowanie graficzne zwycięskiego hasła z I etapu. W finale znalazło się 11 prac plastycznych. Część projektów przygotowali studenci Akademii Sztuk Pięknych.

- „Kolej na neon” to wyjątkowy projekt, który skierowany był również do studentów. Cieszymy się, że potencjał młodych ludzi jest dostrzegany. Dla nich to wyróżnienie oraz możliwość zdobycia niezbędnego doświadczenia – mówi prof. Agata Danielak-Kujda, prorektor ds. Artystyczno-naukowych oraz współpracy z zagranicą.

Jury przy wsparciu merytorycznym Koordynator Projektu Plastycznego Wystroju Miasta, Beaty Urbanowicz wybrało projekt graficzny Dawida Celka, absolwenta Politechniki Wrocławskiej, projektanta, obecnie pracującego w Berlinie. Według autora idea projektu to połączenie piktogramu mostu z piktogramem uśmiechniętej twarzy. Znak graficzny wpisany jest w kompozycję między poszczególnymi słowami i tworzy wraz z nimi spójną całość.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY