REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 12 cze 2019 13:28
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
1. miejsce Jakub Jedynak Radosław Domżoł fot. mat. Renault Easy City. Design the Future
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych
Oto najlepsze projekty miejsc przesiadkowych

Sieć centrów przesiadkowych w Krakowie, samochody schowane przed wzrokiem mieszkańców i projekt zainspirowany strukturami tworzonymi przez bobry – to koncepcje nagrodzone w konkursie „Renault Easy City. Design the Future”. Zwycięzcami zostali Jakub Jedynak i Radosław Domżoł, drugie miejsce przyznano Wiktorowi Szulferowi, Julii Kazimierskiej i Olkowi Kępińskiemu, a trzecią lokatę zajęli Jan Heymer i Wacław Marat.

REKLAMA

Zadaniem uczestników konkursu „Renault Easy City. Design the Future” było zaprojektowanie miejsca przesiadkowego z infrastrukturą dla elektrycznego i współdzielonego pojazdu autonomicznego Renault EZ-GO.

Pierwsze miejsce – Radosław Domżoł i Jakub Jedynak (Kraków)

Pierwsze miejsce w konkursie zajęli Radosław Domżoł i Jakub Jedynak. Ich projekt zakłada stworzenie sieci centrów przesiadkowych rozmieszczonych w odpowiednich odległościach w oparciu o gęstość zaludnienia. Transport „ostatniej mili” miałby się odbywać z wykorzystaniem autonomicznych, współdzielonych pojazdów Renault EZ-GO, a komunikacja między centrami przesiadkowymi - za pośrednictwem tradycyjnego transportu zbiorowego. Pojazdy zostały umieszczone na różnych poziomach, żeby wyeliminować przecinanie się dróg środków transportu wewnątrz obiektu. Jednocześnie spadek terenu został dobrany w taki sposób, by zapewnić bezpieczeństwo użytkowników oraz dostępność dla osób starszych czy z niepełnosprawnością. Centrum przesiadkowe posiada również dodatkowe funkcje – sklep, kawiarnię, miejsce integracji, przechowalnię bagażu i warsztat rowerowy. Na dostępnym dla użytkowników zadaszeniu obiektu znalazły się obiekty sportowe i zieleń rekreacyjna.

Wartością tego projektu jest to, że traktuje miasto jako krajobraz. Przestrzeń parkingowa i miejsce przechowywania samochodów współdzielonych zostało powiązane z formą terenową i dzięki temu tak ją ukształtowano, że nie ma tam schodów i trudnych do pokonania przez pieszych różnic terenu. Wszystko jest organicznie ze sobą połączone. Choć duży rozmach, jeśli chodzi o wykorzystanie przestrzeni, może się wydawać trochę naiwny, to jednak tak sobie wyobrażam miasto przyszłości. Piesi, współdzielone pojazdy i transport publiczny są traktowani jako równorzędni uczestnicy miejskiej wspólnoty – mówi architektka Małgorzata Kuciewicz, jurorka konkursu.

Ten projekt zyskał największe uznanie jury, które przyznało autorom główną nagrodę – 20 tys. zł.

Z uzasadnienia jury: Jury doceniło myślenie systemowe zaprezentowane w pracy. Zespół połączonych centrów przesiadkowych odpowiadających na wyzwania tzw. "problemu ostatniej mili". Centra te tworzą sieć wielofunkcyjnych przestrzeni pod miejskimi dachami, powiązanych z parkingami samochodów współdzielonych, przypisanych do danego węzła przesiadkowego. Dzięki tektonice struktury wielopoziomowy plac nie wymaga schodów, dopuszczając na powierzchnie nie tylko pieszych, ale również osoby poruszające się na pojazdach osobistych. Przestrzeń ma duży potencjał do integrowania jej z usługami cyfrowymi.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.