REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Oto start-upy, które mają szansę podbić świat. Finał konkursu Start-up Challenge

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 17 maj 2018 14:23
Oto start-upy, które mają szansę podbić świat. Finał konkursu Start-up Challenge
fot. mat. prasowe
Oto start-upy, które mają szansę podbić świat. Finał konkursu Start-up Challenge
Oto start-upy, które mają szansę podbić świat. Finał konkursu Start-up Challenge
Oto start-upy, które mają szansę podbić świat. Finał konkursu Start-up Challenge
Oto start-upy, które mają szansę podbić świat. Finał konkursu Start-up Challenge

Interaktywne lustra i wirtualne przymierzalnie, nowe zastosowanie nanotechnologii w powłokach malarskich, przenośne laboratorium medyczne w chipie, laserowy monitoring konstrukcji dachu, monitoring półek sklepowych w czasie rzeczywistym, przetwarzanie odpadów z tworzyw sztucznych na rafinowany olej napędowy i frakcje benzyny – oto sześć najbardziej innowacyjnych pomysłów na biznes wyłonionych w konkursie Start-up Challenge. Laureatów uhonorowano podczas gali wieńczącej pierwszy dzień European Start-up Days, wydarzenia, które od trzech lat towarzyszy Europejskiemu Kongresowi Gospodarczemu w Katowicach, łącząc ze sobą młode i dojrzałe biznesy.

REKLAMA

– To zaszczyt powitać „najlepszych z najlepszych” w katowickim Spodku, miejscu legendarnym, które od trzech lat kojarzy się z tymi, którzy potrafią przekuć swoje pomysły w niebywały sukces – mówił Waldemar Bojarun, wiceprezydent miasta Katowice, otwierając galę wręczenia nagród dla najlepszych start-upów.

Wyzwanie udziału w konkursie Start-up Challenge podjęło blisko 200 start-upów. Innowacyjne koncepty zgłaszano w sześciu kategoriach tematycznych: NEW INDUSTRY (Przemysł 4.0, robotyka, automatyzacja, systemy produkcji, nowe materiały, przemysł kosmiczny); ENVIRONMENT (Ochrona środowiska: technologie dla klimatu, ekologiczne uprawy, smart energy, wykorzystanie surowców, przetwórstwo odpadów); TRADITION & MODERNITY (Przemysł tradycyjny, energetyka, telekomunikacja, transport, budownictwo); HEALTH & BIOTECHNOLOGY (Medycyna, zdrowie, technologie medyczne, farmacja, biotechnologia); BUSINESS PROCESSES (Zarządzanie, analityka, ICT, cyberbezpieczeństwo, logistyka, HR); CLIENT & LIFESTYLE (Handel, customer experience, e-commerce, fintech, edutech, gaming, sport, przemysł czasu wolnego).

European Start-up Days zorganizowaliśmy po to, by łączyć duży, potrzebujący powiewu świeżości, biznes korporacyjny ze start-upami. Mam nadzieję, że to się realnie dzieje, a porozumień, które zaowocują realnymi projektami, będzie dużo. Jestem przekonany, że to wydarzenie i ten konkurs pomogą wam rozwijać wasze biznesy – powiedział Wojciech Kuśpik, prezes PTWP.

– Stojąc na scenie, przypominałem sobie, jak 13 lat temu zakładaliśmy pierwszy AIP. To były prehistoryczne czasy, w których nikt nie mówił o start-upach, a po prostu o przedsiębiorczości. Dzisiaj możemy powiedzieć, że mamy ogromy sukces. Jest w Polsce ogromna skala start-upów, a samo słowo start-up słyszymy odmieniane przez wszystkie przypadki. To nas bardzo cieszy, bo ludzie wierzą, że z małej inicjatywy może powstać coś wielkiego, a nawet globalnego – mówił Dariusz Żuk, prezes Business Link.

Spośród 100 najciekawszych zgłoszeń, których autorzy zaprezentowali się w Scale-up Alley – dedykowanej biznesowym wizjonerom przestrzeni katowickiego Spodka – jury wyróżniło 6 najciekawszych start-upów w Polsce. Ich twórcy zaprezentowali swoje pomysły przed audytorium Europejskiego Kongresu Gospodarczego – największej biznesowej imprezy w Europie Centralnej.

– O roli start-upów w rozwoju gospodarczym nikogo tutaj nie muszę przekonywać. Są dla „skostniałych” organizacji jak zastrzyk tlenu. Działania, jakie podejmujemy, jako duża, międzynarodowa organizacja, nastawione są na symbiozę. Ze swojej strony jesteśmy w stanie zaproponować startującym firmom skalę i możliwość skalowalności biznesu – podkreśliła Joanna Erdman, wiceprezes ING Banku Śląskiego.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.