REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pięciu finalistów konkursu na logotyp Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii

  • Autor: PAP
  • 25 lip 2018 14:24
fot. shutterstock

Pięciu finalistów, wybranych spośród 144 zgłoszeń, przeszło do drugiego etapu konkursu na opracowanie projektu logotypu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (GZM). Konkurs ma zostać rozstrzygnięty pod koniec sierpnia br.

REKLAMA

Jak poinformowała w środę Kamila Rożnowska z departamentu promocji i komunikacji społecznej GZM, finalistami zostali: Zofia Konarska PARA-BUCH, Walk with David, Wojciech Janicki, zespół wespół oraz Atelier Szewski Paweł Miszewski. Każdy z nich otrzyma po 3 tys. zł nagrody, a zwycięzca - dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję opracowania tzw. księgi znaku dla Metropolii (spisu zasad i wytycznych dotyczących stosowania logo w różnych materiałach).

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia powstała 1 lipca 2017 r., a zaczęła formalnie działać od 1 stycznia 2018 r. Organizacja - mocą ustawy przygotowanej specjalnie dla tego regionu - zrzesza 41 miast i gmin centralnej części woj. śląskiego, zamieszkałych łącznie przez blisko 2,3 mln osób. Z mocy ustawy ma zajmować się m.in. transportem publicznym i planowaniem przestrzennym.

Dotąd w materiałach graficznych GZM posługiwała się różnymi wzorami zapisu swej nazwy. Podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach w maju br. reklamowała się dużą pomarańczową literą "M", w którą wpisano białymi wersalikami pełną nazwę "Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia".

Przedstawiciele Metropolii akcentowali jednak, że było to rozwiązanie tymczasowe. Pod koniec czerwca br. ogłosili międzynarodowy konkurs na "opracowanie projektu logotypu, który stanie się podstawą systemu identyfikacji wizualnej". W pierwszym etapie konkursu zainteresowani przysyłali swoje portfolia z trzema dowolnymi projektami logotypów.

Prace te oceniała komisja konkursowa w składzie: Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group; dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach; Matylda Sałajewska, kuratorka Katowice Street Art Air; Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, a także przewodniczący zarządu GZM Kazimierz Karolczak, Karolina Wadowska z zarządu Metropolii oraz Paulina Rduch z departamentu strategii i planowania przestrzennego GZM.

"Naszym celem było wyłonienie zróżnicowanej piątki finalistów o odmiennym podejściu do projektowania. (…) Interesowało nas zderzenie ze sobą dwóch dynamik projektowych: świetnych rzemieślników z długim doświadczeniem zawodowym, jak i projektantów poszukujących nowych, świeżych form wyrazu" - wskazał, cytowany w informacji Rożnowskiej, Siuda.

"Zwracałam uwagę na (...) doświadczenie, warsztat projektowy, kreatywność i umiejętność tworzenia syntetycznego, przekonującego obrazu czy też operowanie symbolem i metaforą. Równie ważne w projektowaniu jest zaangażowanie, a także lekkość i trafność propozycji. Postawiliśmy na różnorodność doświadczeń, stylów i podejścia. To powinno zaowocować ciekawymi projektami" - oceniła Kucharczyk.

Piątka najlepszych zgłoszeń została wyłoniona we wtorek. Ich autorzy zostali zaproszeni do drugiego etapu konkursu. Jego termin to 26 sierpnia; rozstrzygnięcie zaplanowano na 28 sierpnia.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.