REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 14 wrz 2017 16:05
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
I nagroda (100 tys. zł) – Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy fot. mat. UM Warszawa
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy
Pierwszy pieszo-rowerowy most przez Wisłę wybrany. Zwyciężyła pracownia z Warszawy

Już wiadomo jak będzie wyglądała nowa przeprawa pieszo-rowerowa przez Wisłę na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei. Znamy wyniki międzynarodowego konkursu architektonicznego na jej koncepcję. Zwyciężył projekt pracowni Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy.

REKLAMA

- To był niezwykle trudny wybór, bowiem napłynęło wiele bardzo ciekawych prac. Niezwykle istotne było dla nas, żeby wybrać perełkę architektoniczną, która będzie uzupełniała a nie dominowała nad otoczeniem i będzie wyglądała tak, jakby tu zawsze była – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Konkurs ogłoszono w grudniu ubiegłego roku i cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem architektów z Polski i zagranicy. Wpłynęło aż 40 prac konkursowych (z czego 6 z zagranicy), które ocenił sąd konkursowy w składzie: Marek Mikos – przewodniczący, zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Renata Kaznowska – zastępca Prezydenta m.st. Warszawy, Rainer Mahlamäki – fiński architekt (projektant POLIN), Wojciech Wagner – zastępca dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego, Łukasz Puchalski – dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, Jacek Grunt-Mejer – Pełnomocnik Prezydenta ds. rewitalizacji, Ewa Kuryłowicz i Maciej Mąka – OW SARP, Agnieszka Kulesza – Zarząd Dróg Miejskich, Hubert Markowski – Politechnika Warszawska Wydział Architektury, Wojciech Zabłocki – architekt, Patryk Zaręba – architekt krajobrazu i Henryk Zobel – Politechnika Warszawska Wydział Inżynierii Lądowej.

Wyniki konkursu ogłoszono w czwartek, 14 września. Sąd konkursowy przyznał następujące nagrody:

I nagroda (100 tys. zł) – Schuessler-Plan Inżynierzy z Warszawy;
II nagroda (70 tys. zł) – Dipl. Arch. ETH SIA Anna Jach, Zuzana Krzyzanska, Anatoni Keszycki i Schnetzer Puskas International AG ze Szwajcarii;
III nagroda (40 tys. zł) – DWAA ARCHITEKCI MARCIN WOLSZCZAK

Wyróżnienia równorzędne (po 25 tys. zł):
- JOANNA JĘDRUŚ-CABRERA, EOVASTUDIO SPL, GmasP (GOBERNA PEREZ & ASOCIADOS SL) z Hiszpanii,
- SUD ARCHITEKCI POLSKA  z Warszawy;

Wyróżnienia równorzędne honorowe:
- Maria Ceran, Małgorzata Florczak-Puńko, Małgorzata Wiśniewska i Natalia Wilczak z Warszawy,
- NOKE Sp. z o.o. z Warszawy;

Zwycięski projekt został nagrodzony za „powściągliwą i niezwykle elegancką formę”, doskonale wpisującą się w pejzaż tej części miasta. Autorzy pracy „zachowując oryginalny i niepowtarzalny wygląd przeprawy, nie starali się konkurować z charakterystycznymi obiektami zlokalizowanymi w sąsiedztwie mostu. Zdaniem jury pracę „cechuje wysoka jakość architektury, również w zakresie detalu”. Zwycięska koncepcja, na tle innych rozwiązań konkursowych, daje również największe nadzieje na sprawną i efektywną realizację przeprawy.

Zdobywca I nagrody oprócz nagrody pieniężnej otrzyma także zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki.

Nowa przeprawa (o długości 400 metrów i szerokości 6 metrów) na wysokości ul. Karowej i S. Okrzei wprowadzi zupełnie nową jakość do miejskiej infrastruktury. Przybliży Pragę do centrum, łącząc rewitalizowane obecnie obszary prawobrzeżnej Warszawy z bulwarami wiślanymi. Postanie spacerowy ciąg pomiędzy ul. Ząbkowską a Powiślem i Krakowskim Przedmieściem. Most pieszo-rowerowy zostanie również włączony w istniejący i planowany układ infrastruktury rowerowej po obu stronach Wisły, dzięki czemu powstanie korytarz rowerowy, łączący Pragę i Targówek z Powiślem, Śródmieściem, a nawet Wolą.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.