REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 29 maj 2019 15:50
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Mazda Design Award 2019 - Agnieszka Bar, Alicja Patanowska, Szymon Sołtysik fot. mat. prasowe Mazda
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019
Polski design jest kobietą! Znamy zwyciężczynię 10. edycji konkursu Mazda Design 2019

Po raz pierwszy w 10 letniej historii konkursu Mazda Design zmagania we wszystkich kategoriach w całości zdominowały kobiety. Ponadto specjalną nagrodę Mazda Design Award 2019 w wysokości 50 tys. zł, przyznawaną za najlepszy polski projekt zrealizowany w ciągu ostatnich trzech lat, również otrzymała projektantka – Agnieszka Bar.

REKLAMA

- Na tegoroczną, jubileuszową dziesiątą edycję konkursu Mazda Design przyszło ponad 500 zgłoszeń i to jest rekordowa liczba. Jury wybrało prace, które były bardzo nieoczywiste, które przełamywały konwencje. To nas bardzo cieszy, bo jest to zgodne z tym, co Mazda robi już od wielu lat. – mówił po zakończeniu gali Szymon Sołtysik, PR Manager Mazda Motor Poland . - A wisienką na torcie, która okazała się na samym końcu, był fakt, że design w tym roku jest kobietą, bo zwyciężczynie to same panie. I okazuje się, że nie tylko w pojedynczych rolach, ale też w zespołach. To pokazuje, że projektanci potrafią pracować zespołowo i to także zostało docenione w tym roku.

Zwycięskie projekty wyłoniło jury w składzie: Tomek Rygalik, Edgar Bąk, Anna Grużewska, Marcin Rusak (laureat Mazda Design Award 2017), Jo Stenuit – dyrektor designu Mazda Motor Europe oraz laureatka MDA z 2018 roku - Alicja Patanowska, która tak podsumowała pracę jurorów. - Będąc w jury konkursu Mazda Design mogę powiedzieć, że Mazda zadała nam dobre pytanie, firmując tegoroczną edycję hasłem: MA, które spowodowało, że sami zadawaliśmy sobie pytania, w którą stronę teraz podąża design. Uważam, że wybrane przez nas projekty są nieoczywiste, są na pograniczu, sztuki i projektowania, idei i projektowania, rzemiosła i projektowania.

Zdaniem jurorów założenia konkursowe najpełniej zrealizował projekt „Miko” Joanny Kośko i Roksany Licznerskiej zgłoszony w kategorii PRZESTRZEŃ. Praca otrzymała tytuł GRAND PRIX, a jej autorki nagrodę w wysokości 15 tys. zł. Jury doceniło idealny minimalizm i piękno prezentacji obiektu, który odbija i załamuje światło, tworząc efektowne iluminacje będące zapisem zmian kierunku i natężenia naturalnego światła słonecznego. - Warto podkreślić, że Miko narodziło się w dialogu, bo pracowałyśmy w duecie. – podkreślały obie projektantki. - Zaczęłyśmy od rozmów – o tym czym jest dla nas światło, jakie wartości chcemy przekazać w projekcie. Szybko doszłyśmy do wniosku, że skoro kategoria, w której bierzemy udział to przestrzeń, to chcieliśmy pokazać to, w jakie relacje światło wchodzi z przestrzenią. Zauważyłyśmy, jak te wartości zmieniają się w czasie – posłużyłyśmy się więc czasem jako kolejnym medium, które może być nośnikiem i szybko zdecydowałyśmy się, żeby pracować ze światłem naturalnym – słonecznym.



Rekomendowane dla Ciebie


DO POBRANIA





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.