REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Powołany do życia, aby uprzyjemnić zakupy. Czy (Ro)bot - asystent sklepowy zgarnie nagrodę PropTech Festival?

  • Autor: PropertyDesign.pl
  • 11 wrz 2018 13:01
Powołany do życia, aby uprzyjemnić zakupy. Czy (Ro)bot - asystent sklepowy zgarnie nagrodę PropTech Festival?
Team PwC PropTech

(Ro)bot - asystent sklepowy to jedna z technologii, która została wyróżniona w PropTech Festival - wydarzeniu i konkursie towarzyszącym konferencji Property Forum 2018. Jury konkursu z nadesłanych zgłoszeń wybrało 10 najciekawszych technologii dla nieruchomości. Teraz ocenią je Czytelnicy portalu Propertynews.pl, głosując na najlepsze. W kolejnych artykułach będziemy prezentować kolejne rozwiązania nominowane w PropTech Festival.

REKLAMA

- (Ro)bot - asystent sklepowy - został powołany do życia, aby uprzyjemnić zakupy. Co to oznacza? Dla jednych będzie to skrócenie czasu (bot wskaże gdzie i co znaleźć), a dla innych dłuższa przygoda zakupowa, nowe inspiracje, nieznane dotąd sklepy, promocje (bot powie co jeszcze ciekawego warto zobaczyć w danej galerii handlowej). Skąd bot "wie" co nam się spodoba? Za to odpowiada Sztuczna Inteligencja. Bot rozmawia z nami, prezentuje oferty, widzi nasze reakcje i uczy się. Po każdej rozmowie staje się lepszym asystentem - mówią twórcy technologii.

PwC PropTech (wewnętrzny startup) proponuje innowacyjny bot-asystent sklepowy. Pomysł zrodził się w momencie, gdy pomysłodawca jak zwykle próbował skorzystać z mapy centrum handlowego. Oczywiście mapa była nie tylko spowolniona (i trudna w obsłudze), ale też "bezduszna". "Szkoda, że taki duży telewizor zajmuje tyle miejsca i nic nie daje" - tak często komentują to klienci. "Te mapy są beznadziejne i strasznie wolno działają" - przykładów negatywnych opinii można mnożyć. Z perspektywy centrów handlowych mapy te również nie spełniają funkcji biznesowych. Odpowiedzią na to jest bot-asystent (nazwa w trakcie ustalania).

Jest to urządzenie (może być również humanoidalne), które operuje na zasadzie chat-bota. Bot ten widzi (kamerą) osobę, która podchodzi do niego i sam rozpoczyna konwersację. Przykładowo jeśli bot widzi, że osoba ma na sobie biurowe ubranie, sprawdził, że jest pracujący dzień tygodnia i godzina między 12-15, wówczas "domyśla się" (dzięki sztucznej inteligencji), że osoba może być potencjalnie zainteresowana lunchem (a nie wizytą w Castoramie). Gdy klient widzi konwersację z botem, bot również widzi klienta (jego wyraz twarzy, mikroekspresje). Jeśli klient ma niezadowoloną minę, wówczas bot zaproponuje innego rodzaju ofertę (a także poprowadzi do odpowiedniego sklepu). Bot potrafi również pomóc w wyborze prezentu. Bot angażuje użytkowników w konwersacje, rozdaje kody rabatowe i reaguje na zmieniające się warunki (np. nowe trendy w social mediach, pogodę, porę dnia, roku, itp).

Resumując, bot zamienia nudną mapę w interaktywnego, inteligentnego asystenta, który w zadziwiający sposób potrafi przewidzieć czego szukamy w centrum handlowym. Potrafi też zaproponować okazje, lokalizując klienta. Ponadto, klienci biorący udział w interakcji z botem są zapamiętywani dla analiz statystycznych, bot widzi klientów powracających, bot jest zgodny z rodo, boty uczą się od siebie (jeśli bot kilka razy wskaże złą sugestię, wówczas przekaże tę informację innym botom).

Kliknij, aby zagłosować!

W kolejnym etapie konkursu PropTech Festival twórcy technologii zaprezentują się przed Jury i gośćmi konferencji Property Forum 2018. Autorzy trzech najlepszych zostaną ogłoszeni podczas Gali Prime Property Prize 2018 (17 września, hotel Sheraton, Warszawa).

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.