REKLAMA
PARTNER PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Projekty sześciu kolejnych stacji II linii metra już są - kto je zbuduje?

  • Autor: UM Warszawa
  • 15 paź 2014 15:50
Projekty sześciu kolejnych stacji II linii metra już są - kto je zbuduje?
Stacja II linii metra, Warszawa

Tunele o długości ponad 13,5 km i 13 stacji – według planów władz Warszawy, tak do 2019 r. będzie wyglądała II linia metra. Ruszył przetarg na budowę kolejnych odcinków II linii podziemnej kolejki – trzech stacji w kierunku zachodnim i trzech w kierunku północno-wschodnim.

REKLAMA

Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są tory odstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi będą zmieniały kierunek jazdy. Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tych dwóch stacji w przyszłości pociągi pojadą na Bemowo i Targówek.

Podobnie jak centralny odcinek II linii metra, również ten etap prac będzie współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Jest to strategiczny projekt w inwestycjach rządowych i Warszawa ubiega się o dofinansowanie z Programu Infrastruktury i Środowisko w wysokości 85 proc. inwestycji. Wraz z taborem będzie to 4 mld zł.

Przetarg został ogłoszony na:

- I etap realizacji odcinka zachodniego – od szlaku za stacją C9 „Rondo Daszyńskiego” do torów odstawczych za stacją C6 oraz
- I etap realizacji odcinka północno-wschodniego – od szlaku za stacją C15 „Dworzec Wileński” do torów odstawczych za stacją C18.

Będzie to przetarg nieograniczony w oparciu o przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych, w którym każde zadanie stanowi odrębną część. Każda firma zgłaszająca się w przetargu może złożyć ofertę tylko na jeden odcinek: północno-wschodni lub zachodni. Dokumentacja przetargowa zawiera m.in. PFU, gotowe projekty budowlane, badania, decyzje środowiskowe, wzór umowy. Termin składania ofert mija 31 marca 2015 roku.

Trzy stacje odcinka zachodniego zaprojektowało Biuro Projektów Metroprojekt. Projekty stacji odcinka wschodnio-północnego powstały w firmie ILF Consulting Engineers Polska.

W kierunku zachodnim (z Ronda Daszyńskiego) wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to:„Wolska” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; „Moczydło” (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania.

W kierunku północno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek 1” (C17) w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Targówek 2” (C18) w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką. Również tutaj za ostatnią stacją znajdą się tory odstawcze i komora do zawracania.

Wszystkie wyżej wymienione nazwy stacji są robocze, a ich ostateczne brzmienie nadane zostanie uchwałą Rady m.st. Warszawy.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY