Restauracja, concept store, a może sklep optyczny? Który obiekt zasługuje na Property Design Award?



PropertyDesign.pl - 09-01-2019 09:29


Salon INEA, restauracja Tutti Santi, sklep Concept Store w CH Promenada, salon Chic Optique i restauracja Campo - te pięć obiektów walczy o tegoroczną nagrodę Property Design Award w kategorii "Design - Przestrzeń Handlowo-Usługowa".



Konkurs Property Design Awards organizowany jest w ramach 4 Design Days – największego w tej części Europy wydarzenia rynku nieruchomości, architektury, wnętrz i wzornictwa, które odbędzie się w dniach 24-27 stycznia 2019 roku w MCK i Spodku w Katowicach oraz konferencji Property Forum Katowice 2019. Konkurs ma za zadanie nagrodzić najlepsze projekty komercyjne i publiczne w Polsce oddane do użytku do końca 2018 roku.

Te inwestycje nominowaliśmy w kategorii: Design - Przestrzeń Handlowo-Usługowa:

Salon INEA

Nowy poznański salon INEA szkicu pracowni MODE:LINA zaskakuje już od wejścia. Wnętrze zdecydowanie zrywa z dotychczasowymi schematami punktów obsługi klienta i łączy w sobie stylistykę miejskiej kawiarni oraz baru. Obecnie to mniej formalna i bardziej swobodna przestrzeń dla gości, która niczym nie przypomina typowych, „pudełkowych” punktów obsługi klienta. Głównym celem było stworzenie przyjaznej atmosfery, miejsca, które kojarzy się komfortem, wygodą, zapachem dobrej kawy. INEA, czyli „Dobrzy ludzie od internetu” kontynuują zmiany, których celem jest wyniesienie obsługi klienta na nowy, wyższy poziom. Naturalnym krokiem dla wielkopolskiego lidera usług telekomunikacyjnych stało się tym samym odświeżenie aranżacji wnętrz swoich salonów. 

Restauracja Tutti Santi

Lokal TUTTI SANTI projektu LSD.Studio, mieszczący się w Warszawie przy ul. Królewskiej 18, to objęta patronatem mistrza klasycznej pizzy Valerio Valle - włoska pizzeria i restauracja w jednym. Inwestycja została zrealizowana w 2018 roku na przestrzeni 252 mkw. Projekt i jego realizacja opierają się na ciepłych, a przy tym nowoczesnych wnętrzach z mocnymi industrialnymi akcentami. Autorzy projektu nawiązując bezpośrednio do nazwy lokalu (czyli Wszystkich Świętych) wyposażyli go m.in. w monumentalne freski kojarzące się ze sztuką sakralną czy pop-artowe witraże, nad którymi dominuje motyw gotyckich ostrołuków, na surowym i ceglanym tle. Sama nazwa „Tutti Santi” dała nam tak ogromną ilość skojarzeń, że wybór tych najlepszych był wyzwaniem samym w sobie. Zależało nam przede wszystkim na tym, aby oczywiste związki z silnie zakorzenionym w religii katolickiej motywem Świętych - zinterpretować na nowo i podać w nowej, współczesnej formie. We wnętrzu znajdziemy więc motyw gotyckich ostrołuków, a także w pokaźny podświetlany baldachim z witrażowym wypełnieniem. Jego obrys ma swoje lustrzane odbicie w dwukolorowej posadzce z płytek imitujących lastriko, obwiedzionych gotyckimi napisami. Prostotę i surowość architektury podkreśliliśmy dodatkowo poprzez zastosowanie rdzawej cegły, elementach stalowych stylizowanych żyrandoli czy lamp imitujących paciorki różańca, które w zderzeniu z współczesnymi industrialnymi elementami całość wnętrza uczyniły mniej sakralnym i zdecydowanie bardziej apetycznym.Elementy ikonografii postaci Świętych - poprzez swoją interpretację językiem charakterystycznym dla współczesnej pop-kultury, stały się elementami o bardziej świeckim charakterze i fantastycznie wpisały się w wizerunek marki.

Restauracja Campo

Wrocławska restauracja Campo szkicu Buck.Studio to współczesny grill house serwujący argentyńskie steki i autorskie menu z akcentami kuchni Ameryki Południowej. Miejsce, w którym prostota i szczerość grają główną rolę zarówno we wnętrzu, jak i na talerzu.

Przestronne, utrzymane w ciemnej kolorystyce, wykończone szlachetnymi, naturalnymi materiałami wnętrze odzwierciedla prostotę, szczerość i szacunek do natury - najważniejsze wartości, które definiują Campo. Są one widoczne także w menu z daniami przygotowanymi w duchu ‚comfort food’, w których najwyższej jakości argentyńskiej wołowinie towarzyszą lokalne produkty, sezonowe owoce i warzywa oraz wyjątkowy wybór win, z których wiele jest organicznych.

Do natury nawiązuje także nazwa lokalu, która w językach iberoamerykańskich oznacza pole, obszar ziemi przeznaczony pod uprawę roślin lub hodowlę bydła.

Sklep Concept Store w CH Promenada

Concept Store 1 w Atrium Promenada to dzieło Agnieszk Sudomirskiej-Glicner oraz Huberta Szumskiego. Jest to kreatywna przestrzeń o powierzchni ponad 330 mkw. w której można kupić najnowsze kolekcje starannie wyselekcjonowanych polskich marek. Znajdują się tu również niedostępne dotąd w Polsce popularne instagramowe marki zagraniczne. Autorska koncepcja aranżacji butiku zakłada zupełnie nowy podział przestrzeni. Znajdują się tu strefy: fashion – dedykowana modzie, design&art – przeznaczona dla firm związanych z wzornictwem przemysłowym oraz młodych polskich twórców, artystów, w koncepcie znajdzie się również strefa beauty – w której będzie można znaleźć znane francuskie marki kosmetyczne których oferta zostanie urozmaicona lokalnymi firmami.

Chic Optique

CHIC optique szkicu PL.Architekci to salon optyczny w centrum Poznania, którego koncepcja opiera się na iluzji: oprawki umieszczone są w graficznych „rysunkowych” gablotach wyglądających jak trójwymiarowa instalacja. Graficzne czarne znaki przestrzenne kontrastują z dominującą bielą w różnych odcieniach i na różnych fakturach: na miękkich i lejących się zasłonach, na matowym wykończeniu zabudów meblowych i lekko połyskliwa na podłodze żywicznej. Stylizowane biurko, tworzywowe czarne fotele czy postarzany złoto – szary dywan nie tylko miały nawiązywać do „szykowności” z nazwy salonu, ale również miały być elementem łączącym wnętrze z zewnętrzną architekturą budynku – zniszczonej czasem kamienicy i jej ornamentów. Wnętrze jest charakterystyczne i spójne z marką CHIC optique ( szykowane, oryginalne i designerskie) - choć zaprojektowane przy użyciu minimalnych środków wyrazu. Mimo że płaski ale pełen iluzji znak graficzny - przestrzenne gabloty - nadają indywidualnego charakteru salonowi i wyrazistości w przestrzeni. Nieco muzealne i minimalistyczne wnętrze wybija się na tle sąsiednich sklepów przyciągając klientów. Wnętrze zostało tak zaprojektowane, by odzwierciadlało "szykowność" na jakiej zależało inwestorom, ale w bardzo nowoczesny sposób. Jednoczenie użyte stylizowane współczesne elementy (biurko, dywan, fotele) współgrają z architekturą kamienicy - tworząc z nią dialog.