REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 lip 2014 15:11
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki
Zwycięski projekt Archigraf Michał Brutkowski
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki

Rozstrzygnięto konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycję Muzeum Polskiej Wódki. Wśród wyróżnionych prac są projekty pracowni Archigraf Michał Brutkowski, Nizio Design International Mirosław Nizio oraz Marwan Basmaji i Kamila Bielińska - Basmaji. 

REKLAMA

Konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycję Muzeum Polskiej Wódki zorganizował Warszawski Oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) na zlecenie Agros Holding S.A., spółki z Grupy Pernod Ricard, inicjatora powstania muzeum, któremu patronuje także Stowarzyszenie Polska Wódka.

Na konkurs, ogłoszony 27 maja br., wpłynęło 14 projektów.

Pierwsze miejsce: Archigraf Michał Brutkowski. 

Drugie miejsce: Nizio Design International Mirosław Nizio.

Trzecie miejsce: Marwan Basmaji i Kamila Bielińska - Basmaji.

Wyróżnienie otrzymała pracownia METEOR ARCHITECTS Anna Pszonak.

Laureaci otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 36 tysięcy złotych. Nagrodzone prace wyróżniały integralność kompozycji, funkcjonalność rozwiązań i innowacyjność zastosowanych narzędzi.

W zwycięskiej pracy - Archigraf Michał Brutkowski - jury uwiodły przede wszystkim ciekawe rozwiązania, bardzo dobra analiza przestrzeni i trafne wykorzystanie historycznych walorów budynku. Propozycje autorów nadały wnętrzu nowy wyraz, eksponując jednocześnie charakterystyczne ceglane ściany i żebrową konstrukcję stropu. Sąd konkursowy docenił konsekwencję w zamyśle całego projektu, zwracając szczególną uwagę na umieszczoną w holu wejściowym instalację ze szklanych butelek podwieszonych pod sufitem.

Pracę Nizio Design International Mirosław Nizio wyróżniło nowoczesne, multimedialne ujęcie tradycyjnych elementów wystawy i zaprojektowanie całej ekspozycji w taki sposób, by pobudzić zmysły odbiorcy, pozwolić mu doświadczyć i zrozumieć na czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, na jakich surowcach bazuje (zboże, ziemniaki oraz woda), podkreślając jednocześnie istotną rolę człowieka - gorzelnika - w przebiegu tego procesu.

Z kolei praca Marwana Basmaji i Kamili Bielińskiej - Basmaji została doceniona przez jury za przemyślane i świadome wprowadzenie dużej różnorodności w zaproponowanych pomysłach na ekspozycję, dzięki czemu projekt jest innowacyjny. Zastosowane rozwiązania nadały wystawie charakter twórczej zabawy, w czasie której odbiorcy odkrywają ciekawostki związane z produkcją i historią polskiej wódki.

– Polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek. Jedyny polski produkt globalny - mówi Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patron przedsięwzięcia. - Zależy nam więc, by Muzeum Polskiej Wódki stało się miejscem, gdzie w sposób nietuzinkowy pokazana zostanie historia i współczesność naszego narodowego trunku. Mamy nadzieję, że wyróżnione w konkursie prace wspomogą nas w osiągnięciu zamierzonego efektu. Ostateczne decyzje podjęte zostaną jednak po zakończeniu procesu negocjacji – dodał Szumowski.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY