REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 25 lip 2014 15:11
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki
Zwycięski projekt Archigraf Michał Brutkowski
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki
Archigraf wygrał konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycji Muzeum Polskiej Wódki

Rozstrzygnięto konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycję Muzeum Polskiej Wódki. Wśród wyróżnionych prac są projekty pracowni Archigraf Michał Brutkowski, Nizio Design International Mirosław Nizio oraz Marwan Basmaji i Kamila Bielińska - Basmaji. 

REKLAMA

Konkurs na koncepcję wnętrza i ekspozycję Muzeum Polskiej Wódki zorganizował Warszawski Oddział Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP) na zlecenie Agros Holding S.A., spółki z Grupy Pernod Ricard, inicjatora powstania muzeum, któremu patronuje także Stowarzyszenie Polska Wódka.

Na konkurs, ogłoszony 27 maja br., wpłynęło 14 projektów.

Pierwsze miejsce: Archigraf Michał Brutkowski. 

Drugie miejsce: Nizio Design International Mirosław Nizio.

Trzecie miejsce: Marwan Basmaji i Kamila Bielińska - Basmaji.

Wyróżnienie otrzymała pracownia METEOR ARCHITECTS Anna Pszonak.

Laureaci otrzymają nagrody pieniężne o łącznej wartości 36 tysięcy złotych. Nagrodzone prace wyróżniały integralność kompozycji, funkcjonalność rozwiązań i innowacyjność zastosowanych narzędzi.

W zwycięskiej pracy - Archigraf Michał Brutkowski - jury uwiodły przede wszystkim ciekawe rozwiązania, bardzo dobra analiza przestrzeni i trafne wykorzystanie historycznych walorów budynku. Propozycje autorów nadały wnętrzu nowy wyraz, eksponując jednocześnie charakterystyczne ceglane ściany i żebrową konstrukcję stropu. Sąd konkursowy docenił konsekwencję w zamyśle całego projektu, zwracając szczególną uwagę na umieszczoną w holu wejściowym instalację ze szklanych butelek podwieszonych pod sufitem.

Pracę Nizio Design International Mirosław Nizio wyróżniło nowoczesne, multimedialne ujęcie tradycyjnych elementów wystawy i zaprojektowanie całej ekspozycji w taki sposób, by pobudzić zmysły odbiorcy, pozwolić mu doświadczyć i zrozumieć na czym polegają poszczególne etapy produkcji wódki, na jakich surowcach bazuje (zboże, ziemniaki oraz woda), podkreślając jednocześnie istotną rolę człowieka - gorzelnika - w przebiegu tego procesu.

Z kolei praca Marwana Basmaji i Kamili Bielińskiej - Basmaji została doceniona przez jury za przemyślane i świadome wprowadzenie dużej różnorodności w zaproponowanych pomysłach na ekspozycję, dzięki czemu projekt jest innowacyjny. Zastosowane rozwiązania nadały wystawie charakter twórczej zabawy, w czasie której odbiorcy odkrywają ciekawostki związane z produkcją i historią polskiej wódki.

– Polska wódka to jedna z najbardziej rozpoznawalnych na świecie marek. Jedyny polski produkt globalny - mówi Andrzej Szumowski, Prezes Stowarzyszenia Polska Wódka, patron przedsięwzięcia. - Zależy nam więc, by Muzeum Polskiej Wódki stało się miejscem, gdzie w sposób nietuzinkowy pokazana zostanie historia i współczesność naszego narodowego trunku. Mamy nadzieję, że wyróżnione w konkursie prace wspomogą nas w osiągnięciu zamierzonego efektu. Ostateczne decyzje podjęte zostaną jednak po zakończeniu procesu negocjacji – dodał Szumowski.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.