REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Architektura, design, emocje - Grupa Advertis dla Muzeum POLIN

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 03 lis 2014 15:42
Architektura, design, emocje - Grupa Advertis dla Muzeum POLIN
fot. M. Starowieyska, D.Golik, POLIN Museum of the History of Polish Jewish
Architektura, design, emocje - Grupa Advertis dla Muzeum POLIN
Architektura, design, emocje - Grupa Advertis dla Muzeum POLIN

Wystawa stała Muzeum Historii Żydów Polskich zajmuje przestrzeń ośmiu galerii o łącznej powierzchni ponad czterech tysięcy metrów kwadratowych. To podróż od średniowiecza do współczesności i jednocześnie zetknięcie z architekturą oraz designem nowoczesnego muzealnictwa na najwyższym poziomie. Jak wyglądała realizacja jednego z najambitniejszych projektów ostatnich lat?

REKLAMA

- To nie jest wystawa, którą się ogląda, ją się przeżywa. To interaktywna przestrzeń, która angażuje niemal wszystkie zmysły, a jej zwiedzanie jest doświadczeniem, które nie tylko edukuje, lecz także wywołuje emocje. Projekt wystawy został potraktowany w sposób scenograficzny - mówi architekt Mirosław Nizio, założyciel pracowni Nizio Design International, która pracowała nad projektem i realizacją wystawy stałej w latach 2011-2014. - Wystawa bazuje na pasywnych i aktywnych stanowiskach multimedialnych, meblach, malowidłach i elementach dekoracyjnych, a także nielicznych zabytkowych obiektach. Wszystkie części składowe ekspozycji wykonywane były przez wyselekcjonowane zespoły architektów, historyków, grafików, rzemieślników, artystów plastyków, animatorów oraz wizualizatorów. Scenografia każdej galerii układa się w odrębną pod względem formy oraz treści opowieść, a jej poszczególne elementy stylizowane są na daną epokę.

Za wykonanie ponad 180 elementów wystawy odpowiedzialna była Grupa Advertis, specjalizująca się w produkcji niestandardowych aranżacji i komunikacji wizualnej licznych polskich i światowych marek. - W projekcie pracowni Nizio Design International każdy fragment ekspozycji służy wzmocnieniu przekazu. Nasza praca polegała na wcieleniu w życie tej wizji przez dobór materiałów i zastosowanie najnowocześniejszych technologii – mówi Paweł Gardasiewicz, Prezes Grupy Advertis.

Nie ma tu przypadków. Każdy element ekspozycji nawiązuje kształtem i fakturą do stylu oraz form architektonicznych charakterystycznych dla danego okresu. Przy wykonaniu wyposażonego w monitory dotykowe stołu przedstawiającego główne szlaki handlowe średniowiecznego świata, odwzorowane zostały kontury ówczesnych map. - To była rzemieślnicza praca i fascynujące wyzwanie. Wykorzystaliśmy nasze doświadczenie łącząc najnowocześniejsze technologie wykonania elementów ekspozycyjnych z iście rękodzielniczą metodyką. Aby uzyskać oczekiwany efekt, nie raz sięgaliśmy do nieco zapomnianych już technik wykończenia detalu – podkreśla Monika Strobin, Sales Director Grupy Advertis.

Ekspozytory, gabloty, multimedialne ściany oraz makiety muszą spełniać szereg wymogów dotyczących bezpieczeństwa, funkcjonalności oraz estetyki. Ostateczny kształt poprzedziły setki testów, prototypów i eksperymentów. Bardzo ważny był dobór odpowiednich materiałów, które zapewnią stabilność i jednocześnie nie przytłoczą „bohaterów” wystawy – eksponatów. Harmonijne współistnienie innowacji i tradycji, nowoczesności i historii tworzy przestrzeń, która zachwyca, edukuje i pozostaje w pamięci na długo po opuszczeniu budynku muzeum. 

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.