REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Ecophon Forbo
×

Szukaj w serwisie

Bałagan - to nam zafundowało w przestrzeni polskie prawo

  • Autor: Propertydesign.pl
  • 29 sty 2015 12:22
Bałagan - to nam zafundowało w przestrzeni polskie prawo
Gdańsk, fot. Fotolia

Grenoble chwali się, że jest pierwszym miastem w Europie, które zdecydowało się na usunięcie reklam zewnętrznych z miejskiej przestrzeni. Czy tego typu rozwiązanie ma szansę przyjąć się w Polsce? Co z reklamami w przestrzeni miejskiej, a na co pozwala polskie prawo?

REKLAMA

O Grenoble, przestrzeni miejskiej w Polsce, a przede wszystkim w Gdańsku rozmawiamy z Michałem Szymańskim, kierownikiem Referatu Estetyzacji Miasta w gdańskim magistracie.

Czy Grenoble może być przykładem dla polskich miast? - Odnosząc się do Grenoble, to warto głębiej przeanalizować faktycznie podjęte tam działania, promowane jakże mocną marką pierwszego miasta bez reklam. Przyznam, że nie analizowałem tego dokładnie, nie znam francuskiego, ale z informacji które do mnie dotarły, faktycznym działaniem było zrezygnowanie miasta z rodzaju nośników systemowych w przestrzeni ulicznej – tj. nie przedłużyło umowy z firmą, miała wyłączność na ich umieszczanie. Nie znaczy to, że w mieście nie będzie reklam, bo zostają legalne nośniki na nieruchomościach prywatnych - zwraca uwagę Michał Szymański.

Jak zauważa w rozmowie z Propertydesign.pl Szymański, sytuacja miast zachodnioeuropejskich jest nieporównywalna z polską. - Tam od dawna obowiązują restrykcyjne zasady dotyczące lokalizacji reklam w przestrzeni miasta, także na terenach prywatnych. Przez co jest ich znacznie mniej i są bardziej uporządkowane - zaznacza.

Szymański podkreśla, że również Gdańsk może się pochwalić likwidacją znacznej ilości reklam z przestrzeni publicznej, w tym np. wszystkich powyżej 9 mkw. z obszarów o miejskiej, zwartej zabudowie. - Niestety efekt tych działań, choć pozytywny, traci z powodu bałaganu i samowoli na nieruchomościach prywatnych, do walki z którymi miasto nie ma narzędzi prawnych - nadmienia.

Jak zauważa nasz rozmówca, przepisy w Polsce niestety sprzyjają samowoli, za którą sankcje nie są ani dotkliwe, ani nieuchronne. - Chętnie widziałbym w przestrzeni Gdańska takie estetyczne nośniki, które likwiduje Grenoble, zamiast bałaganu, który zafundowało nam w przestrzeni polskie fatalne prawo - przyznaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.