REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Częstochowa uczy jak poprawić estetykę miasta - zasady umieszczania reklam

  • Autor: czestochowa.pl
  • 24 lip 2014 15:09
Częstochowa uczy jak poprawić estetykę miasta - zasady umieszczania reklam
Pozytywne i negatywne przykłady reklam na mieście, fot. czestochowa.pl
Częstochowa uczy jak poprawić estetykę miasta - zasady umieszczania reklam
Częstochowa uczy jak poprawić estetykę miasta - zasady umieszczania reklam
Częstochowa uczy jak poprawić estetykę miasta - zasady umieszczania reklam
Częstochowa uczy jak poprawić estetykę miasta - zasady umieszczania reklam

Panujący bałagan w dziedzinie reklam bardzo niekorzystnie wpływa na krajobraz ulicy, razi zwłaszcza na obiektach zabytkowych. Często zakłóca, a czasem wręcz uniemożliwia właściwy odbiór wartości artystycznych i architektonicznych. Częstochowa radzi jak reklamować się z głową.

REKLAMA

Przy umieszczaniu reklam na elewacji należy pamiętać o architekturze budynku. Reklamy nie mogą zagłuszać jej walorów, ale powinny je podkreślać - czytamy w oficjalnym portalu miasta Częstochowy. 

Warto z całą pieczołowitością podchodzić szczególnie do obiektów, które są częścią dziedzictwa kulturowego, nie tylko do tych, które już zostały umieszczone w rejestrze zabytków.

Takie podejście jest też z korzyścią dla samych użytkowników lokali usługowych. Dobra reklama zwraca uwagę potencjalnych klientów, zachęca do kupna. Natomiast krzykliwe, natrętne reklamy przestają w ogóle działać na odbiorcę.

Każdy obiekt powinien posiadać kompleksowy projekt umieszczania informacji wizualnej. W przypadku obiektów wpisanych do rejestru zabytków projekt taki wymaga uzgodnienia z odpowiednim dla danego miasta Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków.

Przed umieszczeniem reklamy na obiekcie należy dopełnić stosownych formalności wynikających z Ustawy - Prawo budowlane (szczegółowe informacje w Wydziale Administracji Architektoniczno-Budowlanej).

Reklamy, szczególnie w Śródmieściu, powinny cechować się wysokim poziomem estetycznym i kunsztem wykonawstwa - informuje portal czestochowa.pl.

Reklamy nie mogą zasłaniać elementów detalu architektonicznego – gzymsów, obramień, pilastrów, boniowań, naczółków itp. Szczególnie ważne jest to w przypadku zabytków.

Częstochowski portal podaje zasady jakimi powinno się kierować przy umieszczaniu reklam:

- Dobrze wpisane reklamy to te szanujące gzyms, obramienie witryny. Dostosowane do elewacji zwracają uwagę prostotą i elegancją. 

- Urządzenia reklamowe powinny być umieszczane w pasie parteru pod linią gzymsu oddzielającego parter od piętra.

- Gabaryty informacji wizualnej należy dostosować do istniejących podziałów osi otworów okiennych, drzwiowych i bram oraz detalu architektonicznego.

- Reklamy pod względem formy, wielkości, kolorytu i materiału powinny być dostosowane do charakteru budynku.

- Zaleca się zachować spójną formę plastyczną urządzeń reklamowych (materiał i wielkość poszczególnych modułów) dla całej elewacji.

- Dla budynków historycznych wskazane jest wprowadzenie np. emaliowanych, blaszanych lub malowanych szyldów na kutych wysięgnikach.

- Wskazane jest stosowanie informacji i reklamy w formie blokowych lub kutych liter mocowanych do budynku.

- Powinno się zachowywać i poddawać konserwacji stare, dekoracyjne witryny. Witryny takie w połączeniu z wkomponowaną reklamą i zaaranżowaną wystawą przyciągają wzrok i zwracają uwagę.



Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY