REKLAMA
PARTNERZY PORTALU Forbo
×

Szukaj w serwisie

Czy reklamy zaśmiecają Warszawę?

  • Autor: UM Warszawa
  • 01 lip 2014 16:00
Czy reklamy zaśmiecają Warszawę?
Warszawa, fot. UM Warszawa, R. Motyl
Czy reklamy zaśmiecają Warszawę?

Odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Zmieniamy Warszawę. Warszawa 2.0”. Przedstawiciele urzędu miasta i Kancelarii Prezydenta RP, mieszkańcy stolicy oraz aktywiści i przedstawiciele biznesu rozmawiali o problemie reklamy zewnętrznej. Wielkie bannery reklamowe i wieszane gdzie popadnie plakaty zaśmiecają miasto - czy da się coś z tym zrobić?

REKLAMA

Dyskusję o reklamie w przestrzeni miejskiej 1 lipca br. poprzedził „przejazd po reklamach” ulicami Warszawy, podczas którego Wojciech Wagner, naczelnik Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej opowiedział o praktycznych trudnościach z jakimi zmaga się miasto, starając się porządkować „reklamowy chaos”. Następnie o godzinie 12.00, w Teatrze Studio przy pl. Defilad 1, odbyła się dyskusja z udziałem Hanny Gronkiewicz-Waltz – prezydent m.st. Warszawy, Olgierda Dziekońskiego – sekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta RP, Wojciecha Wagnera – naczelnika Wydziału Estetyki Przestrzeni Publicznej i Aleksandry Stępień – prezesa stowarzyszenia „Miasto Moje A w Nim”, podczas której omówiono różne wizje obecności reklamy w przestrzeni miasta.

Prezydent podpisała się pod listem do parlamentu RP o podjęcie stosownych kroków na poziomie ustawowym, który jest elementem kampanii „Wysoka Izbo – posprzątaj reklamy”, organizowanej przez stowarzyszenia „Miasto Moje A w Nim”, „Forum Rozwoju Lublina” oraz „Ulepsz Poznań”.

- Tzw. ustawa krajobrazowa, której projekt przygotowała Kancelaria Prezydenta RP, da wreszcie samorządom konkretne narzędzia do wywierania realnego wpływu na krajobraz i zracjonalizuje obecność reklamy w przestrzeni publicznej, m.in. umożliwi uchwalanie przez radę gminy przepisów dotyczących reklamy zewnętrznej, niezależnie od planów miejscowych, a także usprawni egzekucję przepisów – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent m.st. Warszawy.

Jak podaje UM Warszawa, stolica jako jedno z pierwszych miast w Polsce wprowadziła uregulowania dotyczące reklamy (zarządzenie Prezydenta Nr 961/2007 z 14 listopada 2007 r. w sprawie określenia szczegółowych wskazań umieszczania reklam i informacji wizualnej w Warszawie). Zawarte w nim wytyczne służą do stopniowego porządkowania urządzeń reklamowych. Miasto korzystając z obecnie dostępnych narzędzi porządkuje własne tereny, optymalizuje przepisy w kolejnych planach miejscowych, wprowadza zmiany w studium uwarunkowań i kierunków rozwoju m.st. Warszawy, zacieśnia współpracę z Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego i przeprowadza audyty reklamowe na wybranych terenach. Niedługo wejdzie w życie zarządzenie dotyczące dekoracji Pałacu Kultury i Nauki, które uniemożliwi wieszanie bannerów na elewacji.

Czy to uporządkuje bałagan i samowolę reklamową w mieście?

Podobał się artykuł? Podziel się!


Rekomendowane dla Ciebie





REKLAMA

LUDZIE Z BRANŻY